וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבות? ההתנהגות שלכם עם התינוק משפיעה על העתיד שלו

17.5.2017 / 7:27

מחקר תצפיתי שנערך באנגליה בדק את ההשפעה של מערכת היחסים של אבות עם תינוקם ומצא כי היא בעלת השפעה עצומה על התפתחותם. אז מה אתם אמורים לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
לשחק, גם כשהם עוד קטנים/ShutterStock

אם פעם הייתם רגילים לקרוא מחקרים על הקשר שבין התינוק לאמו, בשנים האחרונות נערכים דווקא יותר ויותר מחקרים על אבות. מחקר חדש שנערך על אבות מצא כי הם בעלי השפעה ניכרת על ההתפתחות הקוגניטיבית של תינוקם: תינוקות שהאבות שלהם בילו עימם זמן ניכר בחודשים הראשונים לחייהם השיגו תוצאות גבוהות יותר ביחס לאחרים במבחני קוגניציה שנערכו להם בגיל שנתיים.

המחקר שנערך על ידי האימפריאל קולג' בלונדון מצא כי אבות ששיחקו עם ילדיהם בחודשים הראשונים לחייהם ונתנו להם פידבקים חיוביים, קיבלו בחזרה כאשר התפתחותם הקוגניטיבית של ילדיהם הייתה כאמור גבוהה יותר. למעשה החוקרים טוענים כי ניתן היה לחזות את יכולתם הקוגניטיבית של התינוקות על ידי צפייה בלבד בזמן שהאב בילה עם צאצאו.

"המסר לאבות חדשים הוא לבלות זמן רב עם ילדם ולשחק איתם כמה שיותר", אמר עורך המחקר, פרופסור פול ראמצ'אדני לאתר ה- Independent. "גם כשהם מאוד צעירים מומלץ לשחק איתם וחשוב לשמור על תקשורת מכיוון שיש לזה השפעה חיובית על התינוק".

עוד בנושא:
תסביך אבא: למה אבות שמנמנים סקסיים יותר?
יש לכם אף גדול? זה לא בהכרח אשמת ההורים שלכם
אמא אש ואבא אדמה: איזה סגנון הורות הכי מתאים לכם

תינוק מחייך. ShutterStock
השפעה חיובית על התינוק/ShutterStock

המחקר כלל 128 אבות טריים ותינוקות בני שלושה חודשים שתועדו בווידיאו במהלך כל תקופת הניסוי, בגיל שלושה חודשים ובגיל שנתיים. החוקרים עקבו אחרי המשחקים של האבות עם ילדיהם בני השלושה חודשים (שלא כללו צעצועים) ובגיל שנתיים בעת הקראת ספר. בסוף הניסוי נמדדה יכולתם הקוגניטיבית של הילדים.

התוצאות חשפו כאמור מתאם חיובי בין מערכות היחסים המוקדמות של האבות עם ילדיהם ובין התוצאות שהשיגו בגיל מאוחר יותר. שני גורמים היו בעלי ההשפעה החיובית החזקה ביותר על היכולות הקוגניטיביים של הפעוטות: אבא עם התנהגות רגועה ושקטה ואב שבילה זמן איכות עם ילדו.

המחקר היה תצפיתי, לכן לא ניתן להוכיח באופן מדעי כי התנהגות האבות עם ילדיהם היא הגורם היחידי לתוצאות הקוגניטיביות של הפעוטות. החוקרים מודים כי קיימת אפשרות שהילדים השיגו תוצאות גבוהות במבחנים מפני שהיו להם אבות חיוביים ותקשורתיים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully