וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: האם בקרוב יוצבו מצלמות בכל גן עירוני?

10.5.2017 / 16:36

ח"כ יפעת שאשא ביטון הודיעה כי בכוונתה לקדם הצעת חוק שתחייב הצבת מצלמות במעגל סגור בכל גן ילדים עירוני: "חשוב שנעשה הכל כדי להגן על הילדים שלנו". הגננות מתנגדות: "גן לא יכול להתנהל באופן טבעי כשיש מצלמות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, המשמשת כיו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, הודיעה כי תקדם הצעת חוק לפיה בכל גן ילדים עירוני או מוסד אחר שבו שוהים חסרי ישע יותקנו מצלמות, כדי לתעד התעללויות מצד הצוות. "הצעת החוק הוגשה כבר לעיונו של היועץ המשפטי ואני מתכוונת להגישה לקריאה טרומית במושב הקרוב", אמרה ח"כ שאשא ביטון.

אולם, הצעתה צפויה להתקל בהתנגדות מצד הסתדרות הגננות. "הגן לא יכול להתנהל באופן טבעי כשיש מצלמות של האח הגדול", השיבה כנגדה הגברת לילי פוקמונסקי, מנהלת תחום הגננות בהסתדרות המורים, שהתעמתה עם ח"כ שאשא ביטון במהדורת החדשות המרכזית בהגשת הילה קובו. "אין דבר כזה מעגל סגור. כל ילד יוכל לפרוץ אותו. ראינו כבר בשבוע שעבר שהצליחו לפרוץ למצלמת בית ספר וכל התיעוד עלה לרשת. ואי אפשר לסמוך על כל תלונה שבה ילד יגיע עם שריטה הביתה או יספר שהגננת צעקה עליו שתוביל לפתיחת התיעוד. כך לא מנהלים גן".

עוד בנושא:
כך תזהו שמשהו לא טוב קורה בגן של הילד שלכם
ארבע גננות מחולון הורשעו בתקיפת ילדים

גן ילדים. ShutterStock
מכוונים להגן על כל הנפשות הפועלות בגן/ShutterStock

לדברי ח"כ שאשא ביטון "ההצעה כוללת התקנת מצלמות במרחבים המאכלסים חסרי ישע: ילדים, חוסים, קשישים. רק אתמול התוודענו למקרה נוסף של התעללות בקשישים. אני סבורה שהקמפיין שהסתדרות המורים מובילה הוא קמפיין בחירות, הוא אינו ענייני. אנחנו לא מכוונים את החוק רק על גננות. אנחנו מכוונים להגן על כל הנפשות הפועלות בגן. דהיינו לא רק הגנה על הילדים, אלא גם הגנה על הצוות מפני תלונות שווא".

עוד באותו נושא

חמישה סימני אזהרה שהילד שלכם עובר התעללות בגן

לכתבה המלאה

למצות את הדין עם צוותים מתעללים

לגבי סוגיית אבטחת המידע שהעלתה פוקמונסקי, השיבה חברת הכנסת כי "כל המידע שמופץ היום ברשת נגד החוק אינו תואם את הצעת החוק. אנחנו מציעים צילום במעגל סגור. החומר שייקלט במצלמות יפתח אך ורק כשהיה חשד סביר ורק בהמלצת רשויות החוק. כך שאף אחד לא יוכל לראות אותם בזמן אמת". לדבריה, הצבת המצלמות תוכל לסייע לרשויות למצות את הדין עם צוותים מתעללים, ככל שיתגלו מקרים כאלה. "ראינו תיעוד של מקרה בגבעתיים שגננת מכה את הילד וכך הנושא טופל. היה מקרה נוסף ברעננה, אך מאחר ואין עדות מוקלטת קשה יהיה לבסס כתב אישום והגננת עדיין בגן עד לתום ההליכים. אפשר היום לפרוץ כל פלטפורמה אך למרות זאת חשוב שנעשה הכל כדי להגן על הילדים שלנו".

אולם, פוקמונסקי סבורה שהצעת החוק מחילה חזקת אשמה על כלל הגננות: "אני מקווה שהחוק לא יעבור כי גננות לא יוכלו לעבוד בצורה כזאת. לעשות הכללה על כל הגננות שהן פוגעות בילדים אינה דרך נכונה להתנהל בה במערכת החינוך", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully