וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להקל על כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות?

10.5.2017 / 7:00

סדר היום של התינוק רק התחיל להתגבש, הוא לומד לישון טוב יותר ולאכול, ואז מגיעות השיניים והופכות הכל – התינוק עצבני וסובל מכאבים ואתם אובדי עצות. כל הדרכים להקל עליו

תינוק מוציא שיניים. ShutterStock
הכנסת הידיים לפה מרגיעה את כאבי השיניים/ShutterStock

בדיוק כשהחיים עם תינוק חדש מתחילים להכנס למסלול, הוא מסגל שגרה וסדר יום, מתחיל לישון טוב יותר ביום ואולי אפילו בלילה וגם לומד להכיר מאכלים חדשים בשלב הטעימות של המזון המוצק – ואז מגיעה השן הראשונה. בבת אחת הכל מתהפך, התינוק עצבני וכאוב, השינה משתבשת, הוא מסרב לאכול ואתם ההורים, עומדים אובדי עצות מול סבלו של התינוק.

בקיעת שיניים לרוב מתחילה בין גיל 4-7 חודשים. השיניים החדשות צריכות לפלס ולפרוץ להן דרך החניכיים, דבר שגורם לנפיחות, אדמומיות וגם ולכאבים ולריור מוגבר.

עוד בנושא:
לצחצח שיניים - כבר מהשן הראשונה
התפתחות תינוקת 0-6: מה התינוק צריך לדעת לעשות?
שלב הטעימות: מתי נכון להציע לתינוק מזון מוצק?

תינוק מחייך. ShutterStock
בסוף זה יעבור והחיוך של התינוק שלכם יהיה אפילו יותר מתוק/ShutterStock

הדבר הראשון שכדאי לזכור, הוא שמדובר בשלב חולף. בסופו של דבר השיניים יבקעו ויצאו התינוק שלכם יחזור לחייך ואת חיוכו המתוק יקשטו שיניים קטנות וחדשות, וכל הסיפור הזה יהיה מאחוריכם. אבל עד שזה יקרה, הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לו לעבור את התקופה הלא נעימה הזאת:

לא למנוע הכנסת ידיים לפה – סביב תקופת בקיעת השיניים רבים מכם יבחינו שהתינוק מרבה להכניס את ידיו לפה. אל תמנעו ממנו לעשות זאת, משום שפעולה זו עשויה לסייע בהרגעת החניכיים הכואבות. עם זאת, שטפו את ידיו של התינוק מספר פעמים ביום, כדי לוודא שהן נקיות.

צעצועי נשיכה – אחת התופעות שמאפיינות את תקופת בקיעת השיניים היא דחף לנשוך וללעוס. הציעו לילדכם צעצועים העשויים מפלסטיק רך שאותם יוכל לנשוך ולספק את תאוות הנשיכה שלו. ניתן גם לרכוש נשכנים מסיליקון שאותם אפשר לקרר. הקור גם הוא מקל על הכאבים. שימו לב: צננו את הנשכנים במקרר, ולא במקפיא (דבר שעלול להוביל לכוויות קור בפיו של התינוק).

עיסוי חניכיים – שטפו ידיים היטב ובידיים נקיות, עסו את החניכיים בתנועות רכות וסיבוביות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תינוק לועס נשכן. ShutterStock
תנו להם ללעוס משהו רך/ShutterStock

מאכלים קרים – אכילת מאכלים קרים ורכים עשויה להקל אף היא על הכאבים. תוכלו להציע לתינוק יוגורט או פירות קרים, ומגיל שנה אפשר גם לתת לו שלגון. מאכלים שמהם מומלץ להמנע בעת הזאת כוללים מאכלים חמוצים או מלוחים מאוד, שעלולים להחמיר את הגירוי.

נקו עודפי ריר - אם התינוק מרבה לרייר, נקו בעדינות את עודפי הריר והרוק, שגם הם עלולים להחמיר מעט את הגירוי והכאבים.

תרופות לשיכוך כאבים - אם הכאבים גורמים לתינוק אי נוחות גדולה והוא מתקשה לישון בגללם, ניתן לתת לו תרופה לשיכוך כאבים המותאמת לתינוקות, בהתאם למינון המומלץ לגילו ומשקלו.

משחות וג'לים מאלחשים – בשוק ישנם מספר תכשירי משחה וג'ל להקלה ואלחוש מקומי של כאבי שיניים וחניכיים. אולם, על פי המלצות משרד הבריאות אפשרות זו פחות מומלצת, הן בגלל שהיא פחות יעילה, והן בגלל שבעבר היו בשוק מספר תכשירים שנפסלו לשימוש. התכשירים האסורים הם אלו המכילים כולין סליצילאט, בנזוקאין או לידוקאין 2%. אם אתם בוחרים לרכוש משחה או ג'ל מאלחש, עשו זאת רק לאחר התייעצות עם רופא או רוקח.

כדאי לדעת:

בניגוד למה שחשבו בעבר, תופעות כמו חום, שלשולים או הקאות אינן תופעות לוואי טבעיות של בקיעת שיניים. לכן, במידה שהילד סובל מתופעות כאלה יש לפנות לבדיקת רופא.

וכמובן, לא לשכוח שיש להתחיל לצחצח את שיני התינוק החל מבקיעת השן הראשונה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully