וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סיבות שהיתושים עוקצים דווקא אתכם

7.5.2017 / 9:10

מתגרדים ללא הפסקה כשאנשים סביבכם אפילו לא מבינים על מה אתם מתלוננים? מסתבר שיש סיבות טובות לכך שיתושים מעדיפים אתכם על פי אחרים. את חלקן אתם יכולים לפתור, אבל חלק פשוט נגזרו עליכם מלידה

עקיצות יתוש. ShutterStock
מסתבר שמשהו בדם שלכם באמת טעים יותר/ShutterStock

מזג האוויר הישראלי הוא מושא לקנאה במקומות רבים בעולם, אולם לא בטוח שרבים היו מתחלפים איתנו בשיאו של הקיץ – שמתאפיין בזיעה מתמדת, בלחות מהגיהינום וביתושים שיכולים להוציא אותנו מדעתנו. לא רבים יודעים, אבל היתושים הזכרים מתקיימים מצוף בלבד, בעוד הנקבות זקוקות לדם לתהליך ייצור הביצים. היתושות הן לא סתם מטרד ועל פי ההערכות, כ-3 מיליון בני אדם מתים מדי שנה כתוצאה ממחלות זיהומיות שהן העבירו להם. לכן, אולי מוזר לחשוב על זה, אבל נקבת היתוש נחשבת לאחת מהחיות המסוכנות ביותר לאדם.

למרות זאת, היתושים שמוציאים אתכם מדעתכם בשעות הלילה ככל הנראה לא יעבירו לכם מחלות זיהומיות, שכן אנחנו חיים באזור נקי ממחלות כמו מלריה או קדחת הדנגי, שיכולות לעבור בעקיצה. עם זאת, הם יכולים בהחלט להוות מטרד של ממש, בעיקר בשעות הלילה.

עוד בנושא:
הפתרונות הטבעיים שיקלו על עקיצות היתושים
לילה לא שקט: האם מחסור בשינה גורם למחלות?
הנה סיבה אחת ממש טובה להפסיק להתקלח במים רותחים

ב-2015 חוקרים אמריקאים מצאו כי יתושות בוחרות את הקורבנות שלהן בקפידה, תוך שימוש בשלושה חושים – ריח, ראייה וחום. אז למה הן בוחרות דווקא אתכם? יש לכך המון סיבות, שעל חלקן אתם יכולים להשפיע וחלק נגזרו עליכם. אלו 7 הבולטות שבהן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully