וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוססים ציפורניים? כך אתם הורסים לעצמכם את הבריאות

3.5.2017 / 8:00

בנוסף לעובדה שכסיסת ציפורניים עלולה להיות תסמין לחרדה או למצב נפשי מעורער, הפעולה המטרידה עלולה להשליך גם על בריאות הגוף בדרכים שונות. אלו 7 בעיות רפואיות אפשריות שעלולות להיגרם בעקבות המנהג הטורדני

אישה כוססת ציפורניים. ShutterStock
משתמשים בציפורניים יותר מהקוצץ? אולי כדאי שתבחנו גם את המצב הנפשי/ShutterStock

אם גם לכם יש חיבה מיוחדת לכסיסת ציפורני הידיים (ולקיצוניים שבכם גם הרגליים), כדאי שתדעו שזה לא סתם הרגל שמגעיל את מי שמסתכל עליכם ומעצבן את מי ששומע. סקירה נרחבת בנושא, שפורסמה בכתב העת American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics מראה שברוב המקרים זהו ביטוי גם למצב נפשי מעורער.

ממסקנות המחקר, שנערך על ידי חוקרים מכמה אוניברסיטאות בברזיל, עולה כי כסיסת הציפורניים עשויה במקרים רבים להיות תסמין לחרדה בדרגות שונות. אם גם לכם יש נטייה ללעוס עטים, לנשוך את השפתיים או לעשן – אלו יכולים להיות סימנים נוספים לבעיה שחשוב להפנות אליה קשב.

עוד בנושא:
7 הרגלים "לא בריאים" שדווקא עשויים לעשות לכם טוב
החניכיים מדממות? 7 פעולות שאתם עושים רק מחמירות את המצב
כמה אתם מגעילים ביחס לשאר בני האדם?

בין אם אתם מזהים שכסיסת הציפורניים מהווה ביטוי לחרדה ובין אם לא – חשוב שתדעו שזה לא הנזק היחיד שלה לבריאות. הפעולה הטורדנית עלולה להוביל למחלות, לפצעים או סתם להפרעות אסתטיות שחשוב לקחת בחשבון. זה הזמן להכיר את המשמעותיות שבהן ולהתחיל לקצוץ את הציפורניים כמה שיותר – כדי לא להשאיר לעצמכם משהו לכרסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully