וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לילדים שלכם לחטט באף – זה בריא להם

26.4.2017 / 6:51

זה אולי לא מדעי, אבל כל הורה יודע ש-100 אחוזים מהילדים מחטטים באף. מה שכן מדעי, זה מחקר שאומר שהחיידקים שמצויים בנזלת עשויים לסייע בשמירה על בריאות השיניים שלהם. כן, אפילו זה שהם אוכלים את הנזלת של עצמם זה קצת סבבה

ילד מחטט באף. GettyImages
אצבע באף תחסוך לכם ביקורים אצל רופא השיניים?/GettyImages

כל הילדים מחטטים באף. כן, אלה לא רק הילדים המביכים שלכם שתוחבים את האצבעות השמנמנות שלהם עמוק במעלה הנחיר באמצע ארוחה משפחתית, או בדיוק כשאתם משוחחים עם מישהו שאתם רוצים להרשים. הקביעה הזאת אולי לא מסתמכת על ממצאים מדעיים, אבל כולנו יכולים להסכים שפחות או יותר 100 אחוזים מהילדים חוטאים בהרגל המגעיל הזה (וחלקם אפילו טועמים את האוצרות שהם כורים שם. אבל זה כבר עניין לכתבה דוחה אחרת).

מה שכן נסמך על ראיות מדעיות, על פי מחקר חדש, הוא שגושי הנזלת שהם פולים מהנחיריים עשויים להיטיב עם בריאותם. למעשה, טוען המחקר, ילדים שמחטטים באף עשויים להיות בריאים יותר מילדים מחונכים שלא עושים זאת. החוקרים טוענים שהחיידקים שמצויים בנזלת יכולים להיטיב עם בריאות השיניים והחניכיים של הילדים (וכן, החיידקים האלו יגיעו לפה שלהם מתישהו, גם אם הם לא יאכלו את הגוזות שלהם, אלא סתם יכניסו ידיים לפה אחרי שנגעו באף וכו').

עוד בנושא:
השיטה שתשחרר לכם את האף הסתום בתוך שניות
כנראה שהילדים שלכם יצאו בסדר גמור, למרות שהם רואים מלא טלוויזיה

ילד מחטט באף. ShutterStock
כולנו יודעים לאן האצבע הזאת תיכנס מיד אחר כך/ShutterStock

החוקרים מסבירים שבתוך הנזלת ישנם חלבוני ריר, שמסייעים בהגנה על השיניים מפני חיידקים שעלולים לגרום לחורים. החלבונים הללו מקשים על החיידקים להצמד לרובד השן אחרי שהילדים שלכם אוכלים מזון שמכיל סוכר. השלב הבא בתכנית העבודה של החוקרים – פיתוח חלבוני ריר כאלה, או מעין "נזלת סינתטית" שתשווק בצורת גומי לעיסה או משחת שיניים ותסייע להגנה על שיני ילדים.

קתרינה ריבק, שהיתה אחת החוקרות שפרסמו את המחקר הזה אמרה כי "נזלת מלאכותית עשויה להיות חלופה יעילה לאנטיביוטיקה, במקרים מסויימים, משום שהיא מונעת זיהומים. לדבריה, במחקר היו סימנים המעידים שנזלת יכולה לסייע גם במניעת כיבי קיבה, זיהומים במערכת הנשימה ואפילו HIV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully