וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועלים נעליים בבית? זה עושה אתכם חולים

27.4.2017 / 7:43

על גבי סוליות הנעליים שלכם חיים מאות אלפי חיידקים, חלקם עלולים לגרום לכם להרגיש מאוד לא טוב. למעשה, חיידקים חיים טוב יותר על נעליים מאשר על האסלה. תחשבו על זה בפעם הבאה שמישהו מבקש מכם להוריד נעליים בכניסה

אחסון נעליים. ShutterStock
לא להכנס עם נעליים!/ShutterStock

להסתובב בתוך הבית עם נעליים זה הרגל נפוץ מאוד שקיים אצל רוב האנשים, אבל מסתבר שבצורה זו אתם עושים קצת יותר מלגרור חול ואבק לשטיח. חוקרים מאוניברסיטת יוסטון מזהירים שהנעליים שלכם עמוסות בחיידקים מזיקים שעלולים לגרום לכם לחלות. במחקרם, מזהירים המדענים שהנעליים מסייעות להפצת החיידקים ברחבי הבית והופכת אתכם לפגיעים לתחלואי בטן שונים, כמו שלשול למשל.

"מדהים לגלות אילו מרחקים אנשים גומעים מדי יום, וכל ההליכה הזאת גוררת לתוך הבית חיידקים ומזהמים", אמר אחד מכותבי המחקר פרופ' קווין גארי. המחקר בחן 2,500 דגימות שנלקחו מסוליות נעליים, וגילה שכרבע מהן נמצאו חיוביות לחיידק שידוע כגורם לכאבי בטן חמורים.

עוד בנושא:
נעלי עקב עלולות להפוך נשים לנכות
הדבר הכי דוחה שאתם מכניסים לפה שלכם פעמיים ביום
כמה חיידקים יש על הידיים של הילדים שלכם?

נעליים. ShutterStock
החיידקים לא נשארים על הנעליים, הם מתפזרים לכם בכל הבית/ShutterStock

בשנה שעברה נערך מחקר דומה על סוליות נעליים באוניברסיטת אריזונה, ובו נמצא שלאורך פרק זמן של שבועיים נצמדו לסוליות 440 אלף יחידות של בקטריות. למעשה, טענו החוקרים, חיידקים חיים טוב יותר על סוליות הנעליים מאשר על אסלות.

באותו מחקר שנערך באריזונה ביקשו החוקרים לבדוק גם האם החיידקים עוברים מהנעליים לרצפת הבית ובאיזה היקף. לשם כך, הם ביקשו מהנסיינים שלהם להלך בנעליהם המלוכלכות על רצפות נקיות ולאחר מכן אספו דגימות מהרצפה. הם גילו שביותר מ-90 אחוזים מהמקרים, החיידקים עברו מסוליות הנעליים אל המרצפות. מה שאומר שגם אם אתם עושים ספונג'ה בתדירות גבוהה, הרצפה שלכם עדיין מלוכלכת אם אתם מתהלכים בבית בנעליים.

אז אולי כדאי לשקול ברצינות להשאיר את הנעליים בכניסה כשאתם מגיעים הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully