וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרונות לבעיה ש-90 אחוז בני הנוער סובלים ממנה

17.7.2017 / 8:00

לא פחות מ-90 אחוזים מהמתבגרים סובלים בשלב זה או אחר מאקנה – ברמה קלה או קשה. מהכרת הסיבות לכך ועד לתכשירים הנכונים עבורם - כך תעזרו לילדים להתמודד עם הקושי

חצ'קונים. ShutterStock
כשלשינויים בחיים מצטרפים גם פצעי הבגרות, הקושי של המתבגרים מחריף/ShutterStock

השעה אחת בצהריים. הילדה נכנסת הביתה, טורקת אחריה את דלת חדר השינה ומסתגרת בו שעות ארוכות. היא מסרבת לאכול, לדבר וללכת לחוג.

גיל ההתבגרות הוא תקופה מאתגרת מכל הבחינות. לשינויים הפיזיים, ההתמודדויות החברתיות והעמידה בלחץ הלימודים מצטרפים גם פצעי הבגרות. הקושי של המתבגרים מחריף וחלקם מסתגר עקב כך - במקרה הקל הם מתביישים ובמקרה הקשה יותר סובלים מדיכאון של ממש. מה עושים?

זה חולף, אבל אסור להזניח את הטיפול

"חשוב מאוד לטפל כמה שיותר מוקדם באקנה כדי למנוע את הצלקות", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, רופאת עור בכירה, שמתמחה גם ברפואת עור אסתטית וקוסמטית. אקנה היא אמנם תופעה חולפת עבור מרבית בני הנוער, אולם היא מותירה צלקות – בחוץ ובפנים.

אצל בעלי עור בהיר פוטנציאל ההצטלקות נמוך יותר, אולם בקרב בעלי עור כהה פוטנציאל ההצטלקות גבוה מכיוון שהפצעים גורמים לפיגמנטציה (שינוי גוון העור) ולכן יש לטפל בעניין בהקדם האפשרי. אם טיפלתם בפצעי הבגרות של הילדים בהמלצת רוקח או קוסמטיקאית ואין שיפור במצב העור - גשו איתם לרופא.

בחרו תכשירים עדינים ויעילים

חשוב לדעת שפצעונים אינם תוצאה של היגיינה לקויה ולא ניתן למנוע את הופעתם באמצעות רחיצה אינטנסיבית של הפנים. עם זאת חשוב מאוד להקפיד שהילדים שלכם מנקים את הפנים, ובתכשירים הנכונים. עליהם להימנע משימוש בסבונים אגרסיביים שמייבשים את עור הפנים משום שהייבוש גורם לייצור עודף של שומן והתוצאה - עוד פצעונים.

במה כן עליהם להשתמש? במוצרים שמסייעים בהפחתת השומן מצד אחד, ובחידוש התאים מהצד השני. סדרת אפקלאר של המותג לה רוש-פוזה מתאימה בדיוק לדרישות הללו. העור שלנו חשוף לשמש ולזיהומים שונים במהלך היום, כך ששמירה על ניקיונו עשויה לסייע בטיפול באקנה. המשתמשים בסדרה, בה תכשירים לניקוי העור וכן תמיסות לכיווץ הנקבוביות וחידוש פני העור, רואים תוצאות ראשוניות כעבור עשרה ימים, ובתום חודשיים ניתן להצביע על הפחתה בכמות הפצעונים. חלק מאותם תכשירים אף מסייעים להפחית את ייצור המלנין (החומר הגורם לפיגמנטציה) ועל כן מסייעים בהפחתת סימנים וצלקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אקנה במצח. ShutterStock
חשוב להזכיר לילדים ללחלח את העור ואת השפתיים בתכשירים מתאימים/ShutterStock

אחת ולתמיד: מה הקשר בין אקנה לתזונה?

בניגוד לאמונה הרווחת, לא הוכח מעולם קשר בין תזונה ובין החרפה או הקלה במצב האקנה, כך שאפשר להימנע מלהגיד להם משפטים כמו "תפסיק לאכול שוקולד וזה יעבור". אם אתם רואים קשר ישיר בין אכילת שוקולד או צ'יפס מצד הילדים לבין הופעת הפצעונים על פניהם - ייתכן ששווה לנסות לומר להם להפחית בצריכתם, אבל האמת היא שאי אפשר לרפא אקנה על ידי הימנעות מאוכל שומני.

אם המצב חמור – שקלו טיפול תרופתי

במקרים חמורים (ציסטות תת עוריות ופוטנציאל הצטלקות גבוה) יפנה רופא העור לאנטיביוטיקה (משחה או כדורים), לטיפול הורמונלי (רלוונטי רק לבנות), ולאיזוטרטינואין (תרופה המוכרת בשמות רואקוטן או קוראטן).

מרבית הטיפולים התרופתיים, ובמיוחד איזוטרטינואין, גורמים ליובש (ולעתים אף ליובש חמור), וכדי למנוע סבל ואת הפסקת הטיפול באמצע חשוב להזכיר לילדים ללחלח את העור ואת השפתיים בתכשירים מתאימים. המוצרים בסדרת אפקלאר H מחזירים את הלחות לעור המיובש ויש בהם גם חומר אנטי דלקתי. שגרת הטיפול מסייעת לצלוח את תקופת נטילת התרופה, שעשויה להיות לא פשוטה בכלל. לעתים לילדים ולבני נוער קשה לשמור על שגרה טיפולית, וכאן תפקידכם, ההורים, לסייע להם להפוך את הטיפול באקנה להרגל יומיומי, כדי שהטיפול ישא את התוצאות הרצויות.

"אז מה כן משפיע?"

גנטיקה ולחץ. אם גם אתם סבלתם מאקנה בנעורים סיכויו של המתבגר שלכם לסבול מהתופעה עולים. כמו כן, בין הפצעים למצב הנפש מתקיים קשר מעגלי: לחץ משפיע מאוד על מצב העור, והיות שבני הנוער לחוצים ממגוון דברים – ממבחני הבגרות, מתהליכי המיון לצבא וממצבם החברתי – האקנה מחריפה, מייצרת עוד לחץ, שמייצר עוד פצעים, וחוזר חלילה.

גם שני פצעונים יכולים להיראות כמו סוף העולם

כמו בכל תחום בחיים – גם ההתמודדות עם אקנה היא עניין אישי. "יש בני נוער שכל הפנים שלהם מלאות פצעים וזה לא משפיע על הביטחון העצמי שלהם ויש כאלה שיש להם שני פצעונים ועולמם חרב עליהם", אומרת ד"ר לנדאו, "אנחנו מטפלים באקנה גם כדי לעזור בתחום הזה".

חשוב להבין שאם המתבגרים משתפים אתכם בכך שהאקנה מפריעה אסור לזלזל בקושי. "אקנה היא מחלה וצריך להכיר בה, כי היא יכולה להימשך גם 10 שנים", אומרת ד"ר לנדאו, "אין היום סוג של אקנה שאי אפשר לשפר משמעותית, אבל חייבים לטפל כדי לאפשר את השיפור".

כשהילדה או הילד טורקים אחריהם את דלת חדר השינה ומסתגרים בו שעות ארוכות, צריך לזכור שהם בגיל רגיש מכל הבחינות, ושלמראה החיצוני שלהם יש השפעה ישירה על הרגשות שלהם והאופן שבו הם בונים את זהותם. חשוב להיות סבלניים, להסביר להם שאפשר לטפל באקנה ובעזרת התמדה, שימוש בתכשירים הנכונים והתמדה, תגיע גם ההצלחה.

וואלה! NEWS בשיתוף לה רוש-פוזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully