נושאים חמים

סובלים מדיכאון קל? המאכלים האלו מחמירים את המצב

שותים כמה כוסות יין כדי להתגבר על פרידה קשה? מעמיסים את עצמכם בעוגיות כדי לנחם את עצמכם על היום הקשה שעברתם? מחקרים מדעיים מראים שלא רק שאתם לא עושים לעצמכם טוב, אתם גורמים נזק לנפש שלכם

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore
פופקורן קרמל צ'ילי (דרור עינב)
הם נתפסים כמפלט מרגיע בסוף היום, אבל עושים יותר נזק מתועלת בטווח הארוך (צילום: דרור עינב)

נראה שהמילה "דיכאון" נאמרת יותר מדי שלא לצורך ורבים לא מצליחים להבדיל בינו לבין סתם מצב של אנרגיות ירודות בסוף יום קשה. דיכאון הוא למעשה הפרעה נפשית שמתמשכת שבועות, חודשים ובמקרים מסוימים אפילו שנים. התסמינים הנפוצים שלו הם קודם כל איבוד עניין בפעולות שפעם גרמו לכם הנאה, מצב רוח ירוד עם ירידה חמורה בהערכה העצמית ובתחושת החיות. במקרים רבים, הסובלים מדיכאון יחוו ירידה בתיאבון, חרדה, חוסר אנרגיה ובעיות שינה.

עוד בנושא:
הכל בראש: האם נמצא המקור הפיזיולוגי לדיכאון?
האם אתם סובלים מדיכאון או שזה סתם החורף?
סובלים מדיכאון? יכול להיות שהמוח שלכם מנסה לעזור לכם

בשנה שעברה נערך מחקר פורץ דרך בו נמצא המקור הפיזי לדיכאון – אינטראקציה בין שני חלקים במוח שמובילה להתמקדות מופרזת במחשבות שליליות. מחקרים רבים אחרים מצאו כי גם למאכלים ולמשקאות שרובנו צורכים על בסיס קבוע יש תרומה מסוימת להעצמת תסמיני הדיכאון, למרות שלחלקם אנחנו דווקא פונים כשאנחנו מרגישים מעורערים ואבודים. אז אם אתם יודעים שיש לכם נטייה לדיכאון, גם אם הוא עדיין לא תקף בכל הכוח, אולי כדאי לשמור מרחק מ-7 המאכלים והמשקאות האלו שעלולים להעצים את התסמינים ולהחריף את המצב.