וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בן ה-8 שרץ כדי להישאר בחיים

9.4.2017 / 8:07

ג'ייק ולה ממלטה חולה בתסמונת נדירה שמשבשת קשות את חילוף החומרים בגופו וגורמת לו לעלות במשקל באופן בלתי נשלט. כדי לאזן את ההשלכות הקטלניות של המחלה, הוא נאלץ להשתתף בטריאתלונים

צילום מסך

הסיפור הבא נשמע כמו סיוט, בטח כשהוא מתרחש אצל ילד בן שמונה בלבד. ג'ייק ולה הוא תלמיד בית ספר ממלטה שנאלץ להשתתף בטריאתלונים בגילו הצעיר, ולא מבחירה. ג'ייק סובל ממחלה נדירה מאוד שנקראת ROHHAD שמשבשת את ההורמונים בגוף, וגורמת לו להמשיך לעלות במשקל, על אף שהוא מקפיד על תזונה וכושר. הספורט שהוא עושה אמור לאזן אותה.

עוד בנושא:
תסמונת פארדר ווילי: האנשים שלא יודעים שובע
סיפור בדקה: הפעוט שחייב לאכול כל שעה כדי לשרוד
תסמונת נדירה גורמת לצעירה להרגיש שהיא נשרפת בעודה בחיים

המחלה הקטלנית שג'ייק סובל ממנה מאופיינת בין היתר בחוסר תחושת שובע והיא פוגעת קשות בחילוף חומרים. בנוסף, השיבושים הללו עלולים לגרום להופעתם של גידולים סרטניים, ובמקרה של ג'ייק הוא סובל מגידול שכזה בגב. הוריו צריכים להשגיח מאוד על הבריאות שלו, והוא נמצא במעקב 24 שעות ביממה.

המחלה של ג'ייק אובחנה כשהיה בן חמש, אז הוא הוסיף למשקלו 10 קילוגרמים בתוך חצי שנה בלבד. עד כה אובחנו כמאה מקרים בעולם כמו של ג'ק, והבשורה הקשה היא שאף אחד מהם לא שרד מעבר לגיל עשרים. ג'ייק הקטן הוא ילד שמח ופעלתן שמנגן על תופים, והוריו מקווים שחשיפת הסיפור שלו תעזור לאנשים לקבל את השונה מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully