וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לפני שנותנים לתינוק את הבקבוק הראשון שלו

18.4.2017 / 11:58

איך מתאימים את הבקבוק והפטמה לתינוק? כיצד יש לנקות את הבקבוקים וכל כמה זמן צריך לחטא אותם? כל מה שאתם צריכים לדעת על האכלה מבקבוק, כולל טיפים להאכלה נכונה

תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
בשבועות הראשונים התינוק ניזון מארוחות קטנות יחסית/ShutterStock

תזונת התינוק היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התפתחותו וגדילתו של התינוק. אבל לא רק המה חשוב, אלא גם האיך. בין אם מדובר בתינוק יונק או בתינוק שניזון מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות), רוב הסיכויים שבשלב כלשהו בחייו יפגוש התינוק את הבקבוק. בחירה בבקבוק המתאים וטיפול נאות בבקבוקים גם הם חשובים לבריאותו ותזונתו של התינוק.

עוד בנושא:
שלב אחר שלב: כך תכינו בקבוק תמ"ל לתינוק?
תזונה כמפתח למימוש הפוטנציאל של ילדים

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם נותנים לילד שלכם את הבקבוק הראשון שלו:

איך בוחרים בקבוק ופטמה? גודל הבקבוק וסוג הפטמה צריכים להתאים לגילו של התינוק ולכמות המזון שהוא צורך. בשבועות הראשונים התינוק ניזון מארוחות קטנות יחסית, ולכן אין צורך בבקבוקים גדולים. בהמשך, יגדלו הארוחות שלו ואז ניתן יהיה לעבור לבקבוקים גדולים יותר. גם פטמת הבקבוק צריכה להתאים לגילו ולקצב האכילה של התינוק. על פטמות הבקבוקים מצויינים שלבים. ככל שהשלבים עולים, הפתח של הפטמה רחב יותר ומאפשר ליותר נוזל לעבור דרכו. כאשר התינוק מפגין חוסר סבלנות ואי נוחות בזמן האכילה, ייתכן שהסיבה לכך היא שהפטמה אינו מתאימה לו וכי קצב הזרימה בה הוא איטי או מהיר מדי עבורו. היו קשובים לסימנים אלה ובחרו פטמה בהתאם להם.

עץ לייבוש בקבוקים. ShutterStock
יש לנקות ולחטא את הבקבוקים לאחר כל שימוש, ולאפשר להם להתייבש היטב/ShutterStock

ללא ביספינול A – אחד הקריטריונים החשובים בבבחירת בקבוקים ופטמות הוא החומרים שמהם הם עשויים. כיום, רוב הבקבוקים שתמצאו בחנויות וברשתות הם כאלה שעל אריזתם מצויין באופן ברור כי הם אינם מכילים ביספינול A (BPA). ביספינול A הוא כימיקל שמשמש לעתים בייצור חומרי פלסטיק, ובעבר היה נוכח בחומרים שמהם יוצרו בין השאר גם בקבוקי הזנה לתינוקות. אולם, לאחר שמחקרים הוכיחו כי נוכחותו עלולה לשבש את הפעילות ההורמונלית בתינוקות וכן להשפיע על פוריותן של נשים, הפסיקו את השימוש בו בתעשייה זו.

איך מנקים בקבוקים? את רוב הבקבוקים ניתן להכניס למדיח הכלים, אך ודאו זאת מראש בעת רכישתם. אם אתם רוחצים אותם באופן ידני, יש לרחוץ אותם לאחר כל שימוש במים וסבון, ורצוי לקרצף אותם באמצעות מברשת מיוחדת שתגיע גם לחלקו התחתון של הבקבוק. לאחר מכן, יש לבצע עיקור (סטריליזציה) של הבקבוקים. זאת, משום שבחודשי חייו הראשונים של התינוק, המערכת החיסונית שלו עדיין נבנית והוא רגיש יותר לזיהומים וחיידקים. את הסטריליזציה עושים באמצעות הרתחת הבקבוקים במים למשך כ-5 דקות. ניתן לעשות זאת בעזרת סטריליזטורים המתאימים למיקרוגל, או על הכיריים, בתוך סיר עם מים רותחים. בסופו של התהליך יש להניח את כל חלקי הבקבוק לייבוש, באופן שיאפשר להם להתייבש לחלוטין.

איך מכינים תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל)? אם בחרתם להזין את תינוקכם בתמ"ל יש להכינה בהתאם להוראות, המצויות על האריזה. שימו לב, לכל תמ"ל הוראות הכנה משלו. יש להשתמש במים רתוחים, שהורתחו במשך 5 דקות לפחות, ולאחר מכן עמדו במיכל סגור והתקררו לטמפרטורה מתאימה לשתיה. למשל במוצרי סימילאק (למעט סימילאק אלימנטום) על כל 60 מ"ל מים רתוחים הוסיפו כפית אחת של אבקת תמ"ל (לדוגמה: אם התינוק שלכם אוכל מנה של 120 מ"ל בכל ארוחה, מזגו 120 מ"ל מים רתוחים שהתקררו לתוך הבקבוק, ולאחר מכן הוסיפו 2 כפיות אבקת תמ"ל). לאחר מכן יש לערבב את הבקבוק בתנועות סיבוביות (לא לשקשק) עד להמסה מלאה של האבקה במים. לפני שאתם מתחילים להאכיל את התינוק, מומלץ לוודא שהנוזל אינו חם מדי על ידי טפטוף מספר טיפות על פנים פרק כף היד שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תינוק אוכל. ShutterStock
החזיקו את התינוק בתנוחה זקופה, קרובה לישיבה/ShutterStock

איך מאכילים מבקבוק? על מנת לוודא שהתינוק אוכל בצורה בטוחה ונוחה וכן, שהוא אוכל רק את הכמות שהוא באמת רוצה וזקוק לה – לא יותר ולא פחות, מומלץ להאכילו בתנוחה שאינה מאוזנת לחלוטין. ערסלו את התינוק בזרועותיכם בצורה הקרובה למצב ישיבה. ודאו שהזרוע שממוקמת מאחורי ראשו של התינוק מספקת לו תמיכה נאותה. מומלץ להחזיק את הבקבוק בזוית המקבילה לרצפה ולא בשיפוע חד מדי, שעלול לגרום לזרימה חזקה מדי של חלב לפיו של התינוק. אפשרו לתינוק לינוק ולמצוץ את הפטמה כדי להוציא את הנוזל מהבקבוק, בניגוד למצב שבו הנוזל פשוט נשפך לפיו ללא שליטתו. אפשרו לתינוק לעשות הפסקות במידה שהוא זקוק לכך והיו ערים לסימנים של אי נוחות המאותתים על שובע או על צורך בשחרור אוויר. בסיום הארוחה, החזיקו את התינוק במצב מאונך על כתפכם ואפשרו לו לגהק ולהוציא אוויר מיותר שייתכן שנבלע במהלך האכילה.

מתי צריך להחליף בקבוק? רוב יצרני הבקבוקים ממליצים להחליף את הבקבוקים בכל 3 חודשים. אולם, הסימנים הפיזיים שצריכים לאותת לכם שהגיע הזמן להתחדש הם שינוי בצבעו של הבקבוק, שריטות או סדקים.

לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully