וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת החלבון החדשה שלא בטוח שתרצו להכיר

4.4.2017 / 7:00

מומחים אומרים שזה יפתור את מצוקת הרעב העולמית, אבל לנו קצת קשה לעכל את השינוי הזה בתפריט. במאכלים האלו יש חלבונים בשיעור שעולה בעשרות מונים על זה שבחזה עוף. האם תנסו אותם?

אוכל לאימון גופני. ShutterStock
מוכנים להחליף את אבקת החלבון באבקת צרצרים?/ShutterStock

אוכלוסיית העולם גדלה בקצב מסחרר מדי יום, ומצוקת הרעב והמקום הופכות חמורות יותר ויותר. הבנה מבהילה זו מובילה חוקרים לחיפוש מתמיד אחר פתרונות ממשיים למשבר המזון, מה שמניע את עולם המדע לפעול לגידול בשר מתורבת וגם למחשבה על פתרונות קצת פחות אלגנטיים. אחד הבולטים שבהם אולי יעביר בכם צמרמורת, אבל יש בו דווקא הרבה היגיון. מומחים מציעים שהדרך להתגבר על מצוקת הרעב העולמית היא פשוט לאכול יותר חרקים, בהם נמלים, זחלים וחיפושיות. למה? כי הם מלאים בחלבון ובערכים תזונתיים חיוניים - הרבה יותר מבשר בקר.

עוד בנושא:
המרכיב המפתיע שתוקע לכם את הדיאטה
בחנו את עצמכם: כמה אתם באמת יודעים על חלבונים?
בשר זה קצח: מקורות מעולים לחלבון מן הצומח

חטיף נמלים מטוגנות. ShutterStock
הן יועילו לכם יותר מחזה עוף – אבל האם תצליחו להתגבר על הגועל? נמלים מטוגנות/ShutterStock

במקומות רבים בעולם כבר אימצו את הטרנד השנוי במחלוקת של אכילת חרקים. מגזין Time הנחשב אפילו הציג רשימה של 10 מתכונים הכוללים חרקים והעיתון אקונומיסט הבריטי הציע גם הוא לקוראיו דגימות ללא תשלום של, תחזיקו חזק, גלידת חרקים. זאת לאחר שבשנת 2014, ארגון המזון והחקלאות העולמי של האו"ם קבע כי יש לקדם אכילת חרקים ברחבי העולם כדי להתמודד עם משבר המזון שנושף בעורפנו.

עוד באותו נושא

הרבה יותר מחלבון: כך תתנו לגוף את האנרגיה שהוא צריך לאימון

לכתבה המלאה

האתגר האמיתי – שינוי התפיסה

אז למה יותר ויותר אנשים נלהבים מהרעיון המצמרר הזה? על פי הערכות שונות, בין היתר של אתר הטבע National Geographic, ב-100 גרם של זחלים תמצאו 53 גרם של חלבון, 15 אחוזי שומן ו-17 אחוזים של פחמימות. לשם ההשוואה, ב-100 גרם חזה עוף יש כ-21 גרם חלבון בלבד. בצרצרים ובחגבים יש בין 14 ל-28 גרם של חלבון ל-100 גרם, בנמלים כ-14 גרם ובחיפושיות – עד 36 גרם. בחרקים האלו יש גם ברזל, ויטמינים חיוניים וסידן בשיעור גבוה מאוד וכן שומנים לא רוויים החיוניים לגוף.

מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
פתרון אפשרי למצוקת הרעב העולמית?/AP

חברות המייצרות תוספי חלבון למפתחי גוף כבר זיהו את הטרנד המוזר הזה והיום כבר תוכלו לרכוש לעצמכם באינטרנט אבקת חלבון, שלפני כמה עיבודים הייתה ערימה של חרקים. חברות סטארט אפ אמריקאיות התגייסו גם הן למשימה, שרבים רואים בה אחריות חברתית לפתרון בעיית הרעב, והשקיעו סכומים גבוהים מאוד בייצור חטיפי אנרגיה המבוססים על חרקים. על פי מומחים בתחום, אם נצליח להשתחרר מהחסמים המובנים הקשורים באכילת חרקים, נוכל לתרום רבות לחיסכון במשאבים בכדור הארץ.

ומה לגבי הטעם? מי שאמיץ מספיק כדי להשתחרר מהעכבות ולנסות את המאכלים האלו מעיד שכשמבשלים אותם כראוי, הטעם של חרקים לא שונה מהסוגים המוכרים של בשר, ואפילו עשוי להיות טעים. אז הייתם מסוגלים לזרום על פשטידת נמלים ותולעים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully