נושאים חמים

מבחן בריאות: מיץ תפוז, בננה ופסיפלורה של פריניב

במסגרת המלחמה הקשה על לבם של צרכנים עם מודעות מוגברת לבריאות, השיקה פריניב משיקה מיץ תפוז, בננה ופסיפלורה ללא תוספת סוכר. האם הוא באמת בריא? בדקנו מול המלצות משרד הבריאות והמסקנה מעניינת

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore
מיץ תפוז בננה (ShutterStock)
מיץ טבעי אכן בריא יותר ממשקאות קלים אחרים, אבל חשוב לבדוק את רמת הסוכר (אילוסטרציה: Shutterstock)

רבים תופסים מיצי פירות כבחירה הבריאה ביותר בגזרת המשקאות הקלים. במקרים רבים זו תפיסה מוטעית מכיוון שלחלק גדול מהמשקאות האלו מוסיפים סוכר או ממתיקים מלאכותיים שפוגעים במאמצים לשמור על בריאות איתנה.

למזלנו, בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתפקחים מהתפיסה הזאת וגם חברות המשקאות נערכות בהתאם ומציעות מגוון משקאות קלים עם כמויות מופחתות של סוכר. גם חברת פריניב המייצרת משקאות טבעיים, עלתה על הגל הזה והשיקה משקה תפוז, בננה ופסיפלורה. בדקנו אם הוא עומד בהגדרה של מוצר בריא, ואלה המסקנות:

עוד בנושא:
גרנולה ללא תוספת סוכר של Tusso: בריא או לא בריא?
לחם מלא עם דגנים של אנג'ל: שווה להוסיף אותו לתפריט?
דנונה Triple Zero: כמה הוא טוב לבריאות?

במיץ החדש של פריניב אין שומנים כלל והוא מכיל 10 מ"ג נתרן ל-100 מ"ל, כאשר משרד הבריאות ממליץ לבחור משקאות שלא מכילים יותר מ-100 מ"ג נתרן. המוצר מכיל גם 12.7 גרם פחמימות, כשההמלצה עומדת על עד 6 גרם של סוכרים בלבד במשקה, וכידוע – פחמימות הן סוכרים.

מיץ פריניב (יח"צ)
מכיל כמות מעט גבוהה של פחמימות, אך יש בו חומרים חיוניים רבים אחרים (צילום: יח"צ)

בגלל שהמוצר חורג מרמות הסוכר המומלצות, לא נוכל להעניק לו את תואר מוצר בריא, על פי הקריטריונים שנבדקו. עם זאת, יש לו יתרונות בולטים אחרים שחשוב לציין לטובה – הוא מכיל ויטמין C בשיעור של 23 מ"ג ל-100 מ"ל – זה אומר שבכוס אחת אנחנו צורכים כ-60 אחוזים מהקצבה היומית המומלצת של מרכיב חשוב זה. בנוסף, כולל המשקה מיצים סחוטים טבעיים ואין בו חומרים משמרים או צבעי מאכל כלל - כך שמהבחינות האלו הוא באמת בריא בהשוואה למוצרים אחרים בקטגוריה הזאת.

איך בדקנו את המוצר?

המיץ נבדק על פי המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. המלצות הוועדה, שגובשו בשנה שעברה, קובעות כי כשבוחרים משקה, עלינו לוודא שאין בו יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי. כשבוחרים מאכלים, חשוב להקפיד שיכללו עד 800 מ"ג נתרן, עד 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי.

כך קבענו אם המוצר בריא או לא ()

כשבוחנים את התפריט היומי בשלמותו, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לוודא שאנחנו צורכים פחמימות בשיער שנע בין 45 ל-65 אחוזים, מתוכן 10 כפיות של סוכר פשוט בלבד. על פי המלצה זו, מומלץ כי 25 עד 35 אחוזים מהתפריט יהיו מורכבים משומנים. עוד מומלץ להקפיד על צריכת נתרן, בשיעור של בין 1,500 ל-2,400 מ"ג מדי יום.