וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היימליך בקפיטריית בית הספר: תלמיד תיכון הציל את חברו מחנק

26.3.2017 / 12:52

באמצע ארוחת צהריים שגרתית בבית הספר התיכון בוויסקונסין החל אחד התלמידים להשתנק. חברו, תלמיד כיתה ט', נחלץ לעזרתו והציל את חייו. התקרית כולה תועדה במצלמות האבטחה

צילום מסך

תלמיד תיכון הציל את חברו ללימודים כאשר ביצע בו תרגיל היימליך באמצע הקפיטריה של בית הספר. איאן בראון, תלמיד כיתה ט' מתיכון לה קרוס בוויסקונסין זכה לתהילת גיבורים לאחר שסרטון מצלמות האבטחה הופץ בפייסבוק. מצלמות האבטחה בקפיטריית בית הספר תיעדו את כל ההתרחשות הדרמטית.

הכל התחיל כמו ארוחת צהריים שגרתית, אלא שאז וויל אולסון, אחד התלמידים, נחנק מהאוכל שלו. "בהתחלה לא היינו בטוחים אם הוא נחנק, או שהוא צוחק ומשתעל", אמר בראון לעיתונאים, שקפצו על סיפור הגבורה המקומי. "בסופו של דבר מה שהכריע את הכף היה העובדה שפניו של וויל האדימו מאוד והוא החל להחוות עם ידיו לכיוון צווארו כדי לאותת על חנק". בשלב הזה בראון, שהוא מתנדב במשטרה המקומית ועבר הכשרה למתן עזרה ראשונה, קם מכיסאו, ניגש לאולסון וביצע בו את תרגיל היימליך ארבע פעמים ברציפות, עד שפיסת האוכל שנתקעה בגרונו השתחררה.

עוד בנושא:
ארה"ב: ד"ר היימליך ביצע לראשונה את התמרון שהמציא - בגיל 96
עזרה ראשונה: כך מצילים תינוק מחנק
נער אוטיסט הציל את חיי חברתו, לאחר שלמד לבצע היימליך מצפייה בבוב ספוג

ד"ר הנרי היימליך הלך לעולמי בגיל 96. AP
הציל את חייהם של כ-100 אלף בני אדם. ד"ר היימליך מדגים כיצד יש לבצע את הטכניקה שהמציא/AP

"אני אסיר תודה שאיאן, שהוא גם חבר וגם בעל הכשרה, היה שם לצדי כשזה קרה", אמר אולסון לאחר התקרית. הסרטון שמתעד את האירוע הועלה גם לעמוד הפייסבוק של אגף החינוך המחוזי והוא זכה שם ליותר משמונים אלף צפיות.

גם המשטרה המקומית פרסמה הצהרה רשמית שמצדיעה לצעיר על ה"צעדים מצילי החיים שבהם נקט". בהצהרה נכתב עוד שפעילותו של בראון כמתנדב צעיר בכוח השיטור המקומי היא זו שאחראית להכשרתו לבצע את תרגיל ההימליך. "הרגשתי שאני פשוט עושה את מה שהוכשרתי לעשות", הצטנע בראון. "רציתי להיות שוטר כל חיי. זה מה שהכשירו אותי ולימדו אותי לעשות".

חנק הוא אחת מהסיבות המובילות למוות בתאונות או בנסיבות לא מכוונות, על פי נתוני המועצה הלאומית לבטחות בארה"ב. תרגיל היימליך, שהומצא על ידי הרופא הנרי היימליך בשנת 1974, הציל על פי ההערכות את חייהם של כמאה אלף איש לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully