וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק נראה בריא: 6 המשקאות שכדאי להתרחק מהם

28.3.2017 / 6:41

הם נראים תמימים למראה, ואפילו מחזיקים בתואר "בריאים יחסית", אבל בפועל בחלק גדול מהנוזלים שאנחנו מכניסים לפה, אין ערכים תזונתיים טובים. אז מאילו משקאות כדאי להימנע? הדיאטנית שלנו עונה

סיפור בדקה כוס מים ביום/מערכת וואלה

ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום

הטמרפטורות שהתחילו לטפס בזמן האחרון, שולחות אותנו לקולר המשרדי באופן תכוף יותר. בעוד שחלק יסתפקו במים קרים, אחרים יעדיפו להרוות את צמאונם באייס קפה מבית הקפה הקרוב או בפחית שתיה דיאטטית.

נדמה שכולנו התרגלנו למשקאות שונים כתוספת לארוחה, אך בזמן שכוס לימונדה או תה קר אולי נראים תמימים, כשקוראים את רשימת הרכיבים בתוויות המזון מגלים כמויות גדולות של סוכר וקלוריות. למעשה המשקאות האלה אינם מכילים ערכים תזונתיים טובים ולכן אינם תורמים לשמירה על אורך חיים בריא ומשקל תקין.

בזמן שהטרנד הבריאותי גורם ללחץ על תעשיית המזון לייצר משקאות בריאים יותר, עדיין רבים מאיתנו בוחרים לשתות משקאות שאינם מועילים לבריאותנו. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר
האם באמת צריך לשתות 8 כוסות מים ביום?
מוסיף המון: ההרגל הבריאותי שכדאי לכם לאמץ

1. מיץ פרי (לא סחוט טבעי)

מיץ פרי מכיל כמויות גדולות של סוכר. בבדיקה פשוטה של קריאת רשימת רכיבי המזון הכתובה בסדר יורד על פי הכמות במוצר, ניתן לראות שבמשקאות רבים הסוכר הוא הרכיב השני אחרי המים, לפני רכז הפרי - במידה והוא בכלל קיים במשקה. בשנים האחרונות חלו שינויים במיצים השונים שהובילו להפחתת רכיבים שנמצאו מזיקים לבריאות כגון חומרים משמרים וצבעי מאכל. נסו לבחור מיץ ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל או את המשקאות המכילים צבעי מאכל טבעיים בלבד.

זה מה שכוס מיץ אחת ביום עלולה לעשות לכם לבריאות

תה קר. ShutterStock
רק מרגיש בריא/ShutterStock

2. תה קר

תה קר יכול להישמע כמו תוספת טבעית ובריאה, אך לעתים המשקה אינו שונה ממיץ ממותק המכיל קלוריות רבות ומיותרות. ישנם משקאות שלא מכילים סוכר, והם הגרסה המועדפת. בנוסף, כדי ליהנות מנוגדי החמצון הרבים שקיימים בתה, כדאי להכין בעצמכם את התה, שכן כמות נוגדי החמצון יורדת כשהתה מאוחסן זמן רב.

סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה

3. משקאות אנרגיה – הרבה מדי סוכר וקפאין

אם אתם זקוקים לאנגיה כדי להתחיל את היום או את האימון הגופני, משקה אנרגיה הוא לא בהכרח הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

משקאות האנרגיה מכילים כמויות גדולות של סוכר, קפאין וטאורין שיכולים לגרום להתעוררות במידה מסויימת, אבל זמן קצר אחר כך רמות הסוכר עלולות לרדת בצורה חדה ותחושת העייפות חוזרת. בנוסף, לא הוכח כי משקאות האנרגיה תורמים בוודאות להישגים בפעילות ספורטיבית. כמות הקפאין הגבוהה שבמשקה ושתייה רבה ממנו עלולה להאיץ ולשבש את פעילות הלב ולכן איננה מומלצת לחולי לב ולאנשים הסובלים מיתר לחץ דם.

מה מכילים משקאות אנרגיה והאם הם מסוכנים?

4. משקה חלבון – האם אתם באמת זקוקים לו?

משקאות חלבון פופולריים מאוד בקרב ספורטאים, בשל ההבטחה כי תוספת החלבון הנמצאת במשקה תשפר את ההישגים ואת המראה עקב העלייה במסת שרירי הגוף. לרוב האוכלוסיה המתאמנת לשם שיפור הכושר הגופני הכמות המומלצת היא כ-0.8 עד 1 גרם חלבון לכל ק"ג גוף במשקל אידאלי, ועל פי רוב ניתן לקבל את החלבון הדרוש לצרכי הגוף דרך המזון בלבד, ללא צורך בתוספי חלבון.

עושים שריר: מיתוסים ועובדות על חלבונים ופעילות גופנית

אייס קפה. ShutterStock
פצצת קלוריות/ShutterStock

5. אייס קפה

כוס קפה המכילה כמות קטנה של קלוריות יכולה להיות פינוק נחמד, אבל כשמוסיפים סוכר, קצפת וסירופים שונים, התוספות הללו הופכות את משקה הבוקר לקינוח עתיר קלוריות. קחו למשל את המשקה הקייצי שכולנו חוטאים בו מדי פעם: אייס קפה. בכוס אחת יש בין 200-400 קלוריות, תלוי בגודל המשקה. כדי להימנע מהן, מומלץ להכין קפה קר ללא אבקות סוכר, על בסיס מים, קרח ומעט חלב. בצורה זו ניתן לשלוט על כמויות הסוכר ולהפחית את הקלוריות במידה משמעותית.

הקפה שלכם מכיל הרבה יותר קלוריות ממה שאתם חושבים

6. משקאות דיאט

משקאות דיאטטים מכילים ממתיקים מלאכותיים כגוון אספרטיים וסוכרלוז שנותנים לנו את התחושה ששתינו משקה מתוק, רק ללא הקלוריות. משקאות הדיאט אמנם אינם מכילים קלוריות, אך הם מכילים רכיבים רבים שאינם בעלי ערך תזונתי רב. בנוסף, בתקופה האחרונה נבדק האם משקאות הדיאט, המכילים ממתיקים מלאכותיים, יכולים להיות קשורים לשינויים בשליטה על התאבון ולעלייה במשקל, אך עדיין חסרות הוכחות חד משמעיות לטענות אלו.

מה תורם יותר לירידה במשקל, משקאות "דיאט" או מים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully