וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרו על הקצב: השירים האלה יכולים לעזור לכם להציל חיים

27.3.2017 / 9:21

אתם אולי חושבים שלבצע החייאה זה קל כי ראיתם את זה בטלוויזיה ובסרטים עשרות פעמים, אבל החלק הקריטי שבו רוב האנשים נופלים הוא קצב העיסויים. אלה השירים שיעזרו לכם להשאר בקצב הנכון

הדגמה של ביצוע החייאה על בובה. ShutterStock
אם לא שומרים על הקצב, סיכויי ההישרדות יורדים/ShutterStock

דמיינו לעצמכם שאתם הולכים ברחוב, ולפתע אדם מתמוטט לנגד עיניכם. מה תעשו? רובנו מכירים מסדרות וסרטים את טכניקת ההחייאה (CPR, ראשי תיבות של Cardio Pulmonary Resuscitation), הכוללת עיסויי חזה והנשמה מפה לפה, וזה עשוי להיראות פשוט למדי. אך גם אם לא נאבד את העשתונות בניסיון לבצע החייאה, העסק קצת יותר מסובך ממה שהוא נראה, בעיקר כשמדובר בקצב הלחיצות על החזה.

למעשה, לפי מחקר משנת 2009 שסקר מספר מחקרים בתחום, שיעור ההישרדות עבור אנשים שעברו החייאה מידי אנשים שלא הוכשרו לכך, נע בין שישה ל-14 אחוזים. העקרון הראשון בהחייאה – לחיצות במרכז החזה עד לעומק של כחמישה סנטימטרים, הוא קל יחסית להבנה. אבל החלק היותר מאתגר הוא קצב הלחיצות, שגם לו יש חשיבות אקוטית. לא מעט מחקרים הראו כי רבים מבצעים את העיסוי בקצב איטי מדי במהלך ההחייאה.

עוד בנושא:
מה אתם חייבים לקחת בתיק עזרה ראשונה?
כך מוזיקה משפיעה על המוח שלנו
למה יש אנשים שלא אוהבים לשמוע מוזיקה?

להקת הביג'יז. Phil Sandlin, AP
גם מרימים, גם מצילים חיים. הבי ג'יז/AP, Phil Sandlin

כדי להתמודד עם הבעיה הזאת בצורה מקורית, בית החולים הפרסברטיאני בניו יורק, הכין השבוע רשימת השמעה בת ארבעים שירים שהמקצב שלהם תואם לקצב ההחייאה האידיאלי. אורכה של רשימת ההשמעה הוא כשעתיים וחצי, והיא כוללת מגוון שירים שיעזרו לכם לשמור על הקצב הנכון של 100 לחיצות בדקה (BPM).

אז אילו שירים נכנסו לפלייליסט של בית החולים? בראש הרשימה נמצא הלהיט של להקת הבי-ג'יז "Staying alive", שהוא אולי הבחירה המושלמת והמתאימה ביותר כי אפילו השם שלו מתכתב עם התכלית. עוד ברשימה: המנון הסבנטיז "I will survive" של גלוריה גיינור. השיר של הבי ג'יז כבר הוכתר לפני מספר שנים כשיר האולטימטיבי לביצוע עיסויי חזה בזמן החייאה, עם מקצב של 103 BPM, ובארה"ב לא מעט חובשים וסטודנטים לרפואה לומדים לבצע החייאה לצליליו.

עוד שירים שנמצאים ברשימה הם MMMbop של להקת הנסון ו-"Another one bites the dust" של להקת קווין, Dancing Queen של להקת אבבא השבדית, Cecilia של סיימון וגרפונקל, כמו גם שירים של אמנים כמו מיסי אליוט, ביונסה וג'סטין טימברלייק.

עוד באותו נושא

הסרטון שילמד אתכם איך להציל את הילד במצב חירום

לכתבה המלאה

רוצים להאזין לרשימת ההשמעה?

אם יש לכם חשבון בספוטיפיי, אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה.

במידה ולא, הנה רשימת השמעה חלקית ביוטיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully