וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שיש לכם נקודות אדומות על העור

21.3.2017 / 7:00

קרטוזיס פילאריס. זו שמה של התופעה השכיחה שגורמת לנקודות אדומות וגבשושיות על העור שלכם. מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות כדי להקל על המצב?

קרטוזיס פילאריס. ShutterStock
תופעה די שכיחה/ShutterStock

שעון הקיץ מתקרב בצעדי ענק ומביא עימו אומנם הרבה מאוד שמחה בלב, אבל עבור חלק מהאנשים הוא יכול גם להביא חרדה. הסיבה – כבר אי אפשר להסתיר את מראה ה'עור ברווז', שמלווה בנקודות אדומות על העור ויוצר עור מחוספס וגבשושי.

קרטוזיס פילאריס (keratosis pilaris) הוא שמה של המחלה השכיחה, שתוקפת את העור ומתאפיינת כאמור בגבשושיות על פניו, שמופיעות בעיקר באזור הזרועות וגורמות לגרד לעיתים. לא מדובר במחלה מסוכנת, אבל החולים בה סובלים בעיקר מהמראה הלא אסתטי שלה.

הגירוי הנפוץ מתרחש כאשר ישנה הצטברות של חלבון שנקרא קראטין, שתפקידו הגנה על העור מפני זיהומים. הקראטין העודף חוסם את זקיק השיערה ובכך גורם להיווצרותם של כתמים מחוספסים על העור וגבשושיות. המחלה תופיע לרוב באזורי הזרועות והרגליים, אך היא יכולה גם להגיע ללחיים, לגב ואפילו לעכוז.

עוד בנושא:
פני צלקת: למה אסור לכם להוציא שחורים?
סיפור בדקה: כך התזונה מעצבת לכם את מראה הפנים
חמש מסכות פנים ביתיות שלא יצבעו לכם את הפנים בצהוב

לא מהווה איום בריאותי

קרטוזיס פילאריס אינה מהווה שום איום בריאותי ולרוב היא עוברת מעצמה ללא התערבות רופא. המחלה היא גנטית, והיא מציקה יותר לנשים מאשר לגברים, כאשר בזמן הריון או בתקופת ההתבגרות היא נוטה להחמיר. אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
מה הקשר להרגלי ההגיינה שלכם?/ShutterStock

על פי המרכז הרפואי "מאיו קליניק" יש בכל זאת כמה דברים קטנים שאתם יכולים לעשות כדי להקל על התופעה הלא נעימה:

בראש ובראשונה הטיפול במחלה הוא באמצעות שימוש בקרם לחות או תכשירים המכילים חומצה סליצילית בריכוז נמוך. חומצה זו מעודדת את נשירת תאי העור המתים והיא נחשבת לטיפול יעיל גם בפצעי אקנה ובעור שומני ואינה דורשת מרשם רופא.

פתרונות נוספים קשורים בעיקר בשגרת ההיגיינה שלנו: חשוב לרחוץ את העור בעדינות ולהימנע משפשוף של העור על ידי ליפה או פילינג גרגירי. בנוסף, כדאי להימנע מסבונים ריחניים, שעלול לגרום גירוי יתר לעור רגיש. עצה נוספת היא לשנות את הדרך בה אתם מתנגבים. מרביתנו משפשפים את המגבת כנגד הגוף כדי להתייבש. במצב של קרטוזיס פילאריס מומלץ לטפוח על הגוף בעדינות בעזרת המגבת כדי להתייבש, ובאופן כללי לא ללבוש בגדים צמודים מבד עבה.

  • עוד באותו נושא:
  • עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully