וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מרזה? 6 מיתוסים על סקס שהגיע הזמן לנפץ

מאור מואיגר

11.4.2017 / 14:37

כמה קלוריות אתם באמת שורפים במהלך האקט? כמה חריג הפטיש שלכם והאם פתיחת הקשר הרומנטי לפרטנרים נוספים מסמלת את סופו? זה הזמן לפתוח שישה מיתוסים על סקס, ולגלות מה למדע יש להגיד עליהם

אילוסטרציה של סקס ברכב. ShutterStock
אוהבים לעשות את זה בחוץ? מסתבר שאתם ממש לא לבד/ShutterStock

למרות שהסקס הוא חלק משמעותי כל כך מהחיים של כולנו, נראה כי העיסוק בו והניתוח שלו עדיין נחשבים בעיניי רבים כ"טאבו". כמו בכל נושא שנזהרים מלעסוק בו, נוצרו סביבו מיתוסים רבים, שאנשים מסוימים משום מה רואים בהם אמת ניצחת, אבל הקשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט. זה הזמן לפתוח כמה מהבולטים שבהם ולראות מה פסיכולוגים וחוקרים אומרים עליהם.

עוד בנושא:
למה נשים גונחות בזמן סקס?
משולש הזהב: שלושה דברים שיעזרו לכן להגיע לאורגזמה
מכור לחדר כושר? כך זה משפיע על התפקוד המיני שלך

סקס שורף המון קלוריות

חושבים שבזכות יחסי מין עם בני הזוג אתם יכולים להרשות לעצמכם לוותר על האימון הגופני? אולי כדאי שתפסיקו לקרוא עכשיו, יכול מאוד להיות שיהיה לכם יותר נוח לחיות עם האשליה הזאת.

מומחים מעריכים כי במהלך האקט המיני, אנחנו שורפים הרבה פחות קלוריות ממה שרובנו מאמינים. בחצי שעה של סקס אתם שורפים על פי ההערכות בין 85 ל-150 קלוריות. לשם ההשוואה, כדי להשיל מגופכם קילוגרם אחד אתם צריכים לשרוף כ-7,000 קלוריות. יכולים לחשב לבד כמה תצטרכו להחזיק כדי לעשות את זה?

יש פער של 10 שנים בין השיא המיני של גברים ונשים

חלק אחד מהמיתוס המפורסם הזה באמת נכון – ההורמון טסטוסטרון בגוף הגברי מגיע לשיא בגיל 18, וההורמון אסטרוגן מגיע אצל נשים לשיא באמצע שנות ה-20. משום מה, אנשים רבים מאמינים כי העובדה הזאת היא שמשפיעה על השיא המיני של גברים ונשים. אבל אם לוקחים בחשבון את תדירות קיום יחסי המין, רואים שלא קיים הבדל בין גברים ונשים מהבחינה הזאת. חשק מיני מושפע מגורמים רבים ומשתנה כל הזמן. לאורך החיים תשימו לב שיהיו לכם תקופות בהן החשק המיני ירד או יעלה, אז גם אם אתם מאמינים שעברתם את השיא שלכם - תחייכו, הרגע גיליתם שאתם טועים.

עוד באותו נושא

דבר אחד שאתם עושים במיטה גורם יותר אושר מהסקס

לכתבה המלאה
דמי מור ואשטון קוצ'ר. GettyImages
זה בסדר לרצות אהבה צעירה, אבל שחררו את התירוץ ההורמונלי. אשטון קוצ'ר ודמי מור בימים יפים יותר/GettyImages

מערכות יחסים פתוחות לא שורדות את מבחן הזמן

אלפי שנים של חינוך למסגרת משפחתית מסורתית לימדו אותנו שאנשים שמקיימים יחסים עם אחרים מחוץ לנישואים, או שנמצאים במערכת יחסים פוליאמורית (עם יותר מפרטנר אחד) הם חריגים, וצריכים להיות מוקעים מהחברה. עם זאת, כשבוחנים את המצב ממקום אובייקטיבי יותר ומנסים להשתחרר מכל הקיבעונות שהתרגלנו אליהם, רואים תמונה אחרת לגמרי.

במחקר שנערך ב-2005 ופורסם בכתב העת לחקר המין, נקבע כי אנשים שנמצאים במערכת יחסים פתוחה מדווחים על אושר וסיפוק. המחקר בחן נשים וגברים בין הגילאים 18 ל-51 ומראה כי ככל שיש אמון ושיתוף בין בני הזוג, מספר הפרטנרים האחרים לא באמת משפיע על הסיפוק ממערכת היחסים. גם הפסיכולוג ד"ר דיוויד ליי, כתב במאמר לאתר Psychology Today כי "כמה מחקרים בנושא מראים שאנשים בזוגיות פתוחה מגלים יותר פתיחות, יותר סובלנות, ואפילו מקיימים מין מוגן יותר. לאור השיעור הגבוה ביותר של בגידות וגירושים במערכות יחסים מונוגמיות, אני תוהה מדוע כל כך הרבה אנשים חושבים שמונוגמיה עובדת ושחלופות אחרות שגויות".

טראומות בילדות גורמות לאנשים להימשך לבני מינם

גם בשנת 2017, עם כל הפתיחות והקבלה כלפי הקהילה הגאה, עצוב לראות שרבים עדיין מחזיקים באמונות מתקופות קדומות וחשוכות יותר. יש אנשים שמאמינים כי אדם שנמשך לבני מינו ככל הנראה עבר התעללות או טראומה בילדות שהובילה אותו לפתח את המשיכה הזאת. גם רבנים ואפילו פסיכולוגים מסוימים מאמינים בתפיסה זו, למרות שמחקרים רבים הוכיחו כי ההפך הוא הנכון.

אם מסתכלים על הסטטיסטיקה, רואים כי שיעור ההתעללויות והפגיעות בבני נוער הומוסקסואליים אכן גבוה מהרגיל. עם זאת, פסיכולוגים מאמינים כי המקור לכך הוא שנערים ונערות אלו מתמודדים עם קשיים, פחד והדחקה כתוצאה מהנטייה המינית שלהם, מה שהופך אותם לפגיעים, מבודדים וחשופים יותר לפגיעות. גם האגודה האמריקאית לפסיכיאטריה פרסמה מאמר בנושא עוד בשנת 2000, בו נכתב כי "לא נמצא כל קשר בין דינמיקה משפחתית מסוימת או התעללות בילדים לבין הומוסקסואליות. נראה כי התעללות מינית אינה מגבירה את הסיכוי שאותם ילדים יגדלו להיות הומוסקסואליים".

רק מעטים אוהבים סקס קינקי, ומשהו לא בסדר אצלם

"חריג" נחשב לכל דבר שסוטה מהנורמה, אבל האם יחסי מין לא שגרתיים נתפסים כך כי הם באמת נדירים או כי פשוט אף אחד לא שש לדבר עליהם? מחקר קנדי שפורסם בכתב העת לרפואה מינית, מצא כי כמחצית מהאנשים מגלים עניין ב"יחסי מין לא שגרתיים". בין הפטישים המובילים: מין בשלישייה, צפייה בשתי נשים (בקרב 82.1 אחוזים מהגברים ובאופן מפתיע גם בקרב 42.4 אחוזים מהנשים), יחסי מין במקומות ציבוריים ויחסי שליטה. אז אם יש לכם פנטזיה לא ממומשת, אל תתביישו לדבר עליה עם הפרטנרים שלכם.

הקרנת חמישים גוונים של אפור. אבי כהן
הפטיש שלכם יכול גם לכבוש את פסגת המיינסטרים. מתוך 50 גוונים של אפור/אבי כהן

גברים חושבים על סקס הרבה יותר מנשים

המיתוס הזה לא לגמרי שגוי, אבל הפער הרבה יותר קטן ממה שרובנו מאמינים. הדעה הרווחת היא שגברים חושבים על סקס בכל שבע שניות. אם זה היה נכון, בכל יום היו חולפות במוחנו 7,200 מחשבות שונות על סקס. צוות חוקרים מאוניברסיטת אוהיו שבארצות הברית החליט לבחון לעומק את הטענה הזאת ועקב אחר הרגלי המין של מאות סטודנטים במשך שבוע. הגברים במחקר דיווחו שחשבו על סקס 19 פעמים בממוצע לאורך היום, ובממוצע בכל שעת ערנות. הנשים במחקר דיווחו שחשבו על סקס 10 פעמים במהלך היום. עם זאת, התוצאה הבאמת מפתיעה במחקר הייתה שגברים ונשים כאחד חושבים על שינה ועל אוכל באותה התדירות שהם חושבים על יחסי מין.

עוד מצאו במחקר כי נשים שחשו אי נוחות סביב נושא המיניות שלהן, דיווחו פחות על מחשבות מיניות. נשים במחקר גם דיווחו כי הן מאמינות שמצופה מהן לא להתעניין במין, וייתכן כי בגלל זה הדיווח שלהן היה נמוך מהמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully