וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שמכנסי סקיני מסוכנים לבריאות

16.3.2017 / 9:45

הם הדבר הכי טוב שקרה לגזרה שלנו מאז שמחוכים יצאו מהאופנה, אבל מומחים מזהירים: סקיני ג'ינס משבשים את ההליכה והיציבה וגורמים לכאבי גב. עוד ברשימה: תיקי אוברסייז ושרשראות מסיביות

קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד מחזיקות שקיות מותג הלנז'רי האיטלקי לה פרלה – LA PERLA, לוס אנג'לס, 31 יולי 2015. GettyImages
תחליפו למשהו קצת יותר נוח. קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד מדגמנות את יתרונות הסקיני/GettyImages

הם מאוד מחמיאים לגזרה, אבל לגב שלנו הם פחות טובים – הסקיני ג'ינס נמצאים כעת על הכוונת של כירופרקטים שמזהירים כי הם תורמים לבעיות גב.

קרוב לשלושה רבעים מהנשים בבריטניה סבלו או סובלות מכאבי גב, כך עולה מסקר איגוד הכירופרקטים של בריטניה (BCA). אנשי המקצוע באיגוד מנו כמה פריטים אופנתיים שלדבריהם מהווים איום של ממש על בריאות הגב של נשים, בהם גם: כפכפים, תיקי יד גדולים ושרשראות סטייטמנט גדולות.

עוד בנושא:
למה אתם חייבים לכבס בגד חדש לפני שאתם לובשים אותו
אזהרה חמורה: סקיני ג'ינס סיכנו את רגליה של בת 35
כאבי גב תחתון: למה זה קורה?

נטע אלחמיסטר. ניר פקין
לא כואב לך הגב? נטע אלחמיסטר בסקיני ג'ינס/ניר פקין

לבישת מכנסי ג'ינס צמודים במיוחד מגבילה את התנועתיות ומאלצת שרירים אחרים להתאמץ בניסיון לפצות על השינויים ביציבה שנגרמים על ידי הגזרה המגבילה, הסביר אחד הכירופרקטים בראיון לאתר ה-Independant. "אם הם צמודים מאוד, לא תוכלו ללכת באופן שבו אתם רגילים ללכת. לכל אחד מאיתנו יש צעידה ייחודית שנוצרת באופן טבעי. הברכיים, הירכיים והגב התחתון פועלים יחד על מנת לצמצם את העומס שעובר דרך המפרקים. אולם, אם אחד מהאיברים הללו אינו נע באופן שבו הוא אמור ורגיל לנוע, הדבר יוביל לעומס עודף במקומות אחרים", הסביר הכירופרקט רישי לואטי.

עוד באותו נושא

הרגליים הורגות אתכן: נעלי העקב יכולות להפוך אתכן לנכות

לכתבה המלאה

28 אחוזים מהנשים יודעות שהלבוש מזיק

בסקר, שבו השתתפו למעלה מאלפיים נשים, 73 אחוזים מהן השיבו כי הן סבלו מתישהו מכאבי גב. 28 אחוזים מהנשים אמרו כי הן מודעות לעובדה שהלבוש שלהן משפיע על היציבה שלהן וגם על כאבי גב או צוואר שמהם הן סובלות. אולם, הן הודו שהן לא לוקחות זאת בחשבון כאשר הן בוחרות מה ללבוש.

הסקיני ג'ינס מצטרפים כעת לנעלי העקב, שידועות לשמצה בכך שהן גורמות לשרירי הגב, הרגליים והשוקיים להתכווץ ולהתקצר ולמשוך בעקבות זאת את האגן באופן מזיק. בשנים האחרונות התנהלו לא מעט קמפיינים נגד דרישות לבוש סקסיסטיות במקומות עבודה שדרשו מעובדות לנעול נעלי עקב, שעשו שימוש בטיעון הזה של הנזקים שנעילת נעליים כאלה גורמת לגב.

שיר אלמליח בהפקת אופנה בסופרמרקט במחווה לגווינת פאלטרו – לכבוד פורים 2017. שי יחזקאל, מערכת וואלה!
טוב שתפסת טרמפ, כי ממש לא טוב ללכת על עקבים כאלה/מערכת וואלה!, שי יחזקאל

אבל לא רק נעלי עקב יכולות להזיק לגב, גם נעליים בעלות חלק אחורי פתוח, או רך מדי עלולות להוביל לאותה תוצאה. "החלק האחורי של הנעל צריך להיות קשיח למדי, באופן שמאפשר לו לאחוז בצורה יציבה את החלק האחורי של כף הרגל. אם הוא אינו כזה, לרגל יש יותר תנועה בתוך הנעל ואז כף הרגל צריכה להיאחז בנעל תוך כדי הליכה. דבר ששוב גורם לשינויים בצעידה הטבעית", הסביר לואטי הכירופרקט. הוא ציין עוד, שהנעל האידיאלית היא כזאת שנשרכת מלפנים ומבטיחה אחיזה איתנה של הרגל.

כשליש מהנשים שהשתתפו בסקר של ה-BCA לא היו מודעות כלל לעובדה שבחירות הלבוש שלהן עלולות להזיק לגב או לצוואר. הכירופרקטים ייעצו לנשים לבחור בבגדים שמאפשרים להן לנוע באופן חופשי, ולהמנע מתיקים כבדים כמו גם מברדסים מגושמים, שכשהם תלויים מאחורי העורף, עשויים גם הם להגביל את תנועת הצוואר או הגב. ואם אתן לא מסוגלות לוותר על נעלי העקב, או על הכפכפים – לכל הפחות, צמצמו את הזמן שאתן מתהלכות בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully