וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סימני אזהרה שהילד שלכם עובר התעללות בגן

9.3.2017 / 11:03

כשמדובר בילדים קטנים, לא תמיד קל לזהות שמשהו לא טוב עובר עליהם בגן. צפו בסרטון הוויראלי, שמציג 5 נורות אזהרה שכדאי לשים אליהן לב, ויעזרו לכם לשמור על הילדים שלכם

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: חמישה סימני אזהרה שהילד שלכם עובר התעללות בגן

השבוע הורים רבים צפו באימה במסכי הטלוויזיה שהציגו תחקירים שציירו תמונה קשה מאוד של המתרחש בגני הילדים הפרטיים. גנים אלו מספקים מסגרת לילדים בגילאים הרכים ביותר - מגיל 3 חודשים ועד גיל 3 שנים. לפעוט בן שנה אין היכולת לבוא ולהגיד לאמא או אבא שפוגעים בו או שלא טוב לו. אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לבטא זאת בדרכים אחרות.

עוד בנושא:
מה נחמד הוא: כך תדעו אם לילד שלכם טוב בגן
סכנה מבית: איך שומרים על ילדים מפני פגיעה מינית?

לריסה גינת, מנחת הורים ותיקה ומנוסה, מגישה להורים המודאגים רשימה של חמישה סימני אזהרה שעשויים לאותת על מצוקה כלשהי שפוקדת ילדים בגיל הרך. הסימנים הללו לרוב קשורים בצרכים הבסיסיים של הילד - דפוסי השינה והאכילה שלו, מצב רוחו והתגובה שלו למגע, למשל. הסרטון שהועלה לעמוד הפייסבוק שלה זכה לעשרות אלפי צפיות והפך לוויראלי.

סימני האזהרה הם: 1. "סימן מאפס ל-100" - כאשר התגובות של הילד משתנות והופכות לקיצוניות; 2. "סימן המגע" - תינוק שהצרכים שלו לא נענים במהלך היום ייראה את זה בגוף שלו - הוא יהיה נוקשה, האגרופים שלו יהיו קפוצים ולעיתים הוא אף יימנע ממגע. 3. שינוי קיצוני בדפוסי השינה של התינוק, 4. "סימן הרגש והתגובתיות" - תינוק שרע לו בגן לא יגיב אליכם בחיוך ובצחוק כפי שהיה מגיב לפני. 5. "אני לא בוכה סתם" - בהרבה מקרים תינוק שהמסגרת לא מתאימה לו יעיד על כך בבכי, כאילו הוא מספר לכם את זה.

אין זה אומר שבכל מקרה שבו אחד מהסימנים האלה מופיע יש בהכרח סיבה לדאגה, אבל אם אתם מזהים כמה מהסימנים הללו אצל הילד שלכם, ומדובר ביותר ממקרה חד פעמי, מומלץ לנסות לברר ולבדוק האם התנאים בגן מתאימים לו.

לריסה גינת היא מנחת הורים ומייסדת מייסדת Small Talk- אקדמיה להנחיית הורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully