וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דגימה מהעובש שהציל מיליוני בני אדם?

דגימה מהעובש המקורי ששימש את ד"ר אלכסנדר פלמינג לפיתוח הפניצילין נמכרה במכירה פומבית תמורת כ-12 אלף ליש"ט. פלמינג זכה בפרס נובל על פיתוח האינטיביוטיקה הראשונה בהיסטוריה

מערכת וואלה! News

כמה הייתם משלמים תמורת עובש? אתם בטח חושבים לעצמכם שדבר כזה לא שווה הרבה, אבל פיסת עובש בת 90 שנה נמכרה לאחרונה תמורת קרוב ל-12 אלף לירות שטרלינג (כמעט 65,000 ש"ח). מדובר בדיסקית עגולה שעליה פיסת עובש ירקרק שהיתה שייכת לדוקטור אלכסנדר פלמינג – אבי הפניצילין. והעובש הזה אחראי להצלת חייהם של מיליונים רבים של בני אדם.

פלמינג היה רופא ומדען סקוטי, שבשנת 1928 במהלך מחקר שערך בחיידקי שפעת, הבחין שבאחת מצלחות הפטרי שלו צמח עובש, וסביבו נוצרה טבעת נקייה מחיידקים. הגילוי הזה הוביל אותו לפתח את הפניצילין – הזן הראשון בהיסטוריה של אנטיביוטיקה. בעקבות התגלית החשובה הזאת, הוענק לפלמינג פרס נובל בשנת 1945.

עוד בנושא:
איך אנטיביוטיקה הפכה מתרופה מצילת חיים לכזאת שמסכנת אותם?
עד 2050 חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה יהיו קטלניים יותר מסרטן

דגימה מהעובש שממנו פותח הפניצילין הראשון. מערכת וואלה! News, צילום מסך
11,875 ליש"ט וזה שלכם. הדגימה שנמכרה במכירה הפומבית/צילום מסך, מערכת וואלה! News

בשנים שחלפו מאז פלמינג העניק כמה דגימות היסטוריות מהעובש המקורי שממנו יצר את הדגימות הראשונות של פניצילין, בין המכובדים שזכו לקבל אותן ניתן למנות את ווינסטון צ'רצ'יל, בית המלוכה הבריטי וכמה מוזיאונים ומוסדות מחקר. וכעת, גם עוד אלמוני בר מזל ששילם ממיטב כספו כדי לאחוז בפיסת ההיסטוריה העבשה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully