וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לספור קלוריות בהריון?

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

22.3.2017 / 7:05

הקילוגרמים שמתווספים למשקלך והגזרה המתעגלת הם בסך הכל סימנים חיוביים לכך שההריון שלך מתקדם כצפוי, אבל מה נחשב לעלייה תקינה במשקל? ואיך אפשר להקפיד על תזונה בריאה ולא שמנה, מבלי לפגוע בבריאות העובר?

ספירת קלוריות. ShutterStock
האם זה הזמן הנכון להתחיל לספור קלוריות?/ShutterStock

תקופת ההריון היא תקופה מיוחדת ומרגשת. נשים רבות, במיוחד בהריון הראשון,מצפות לשלב שבו ניתן כבר יהיה להבחין בבטן המתעגלת שמבשרת על בואו של תינוק אהוב. בניגוד אולי למצב הנפוץ, העלייה במשקל בזמן ההריון היא מבורכת ומאותתת על כך שההריון מתקדם באופן תקין והעובר מתפתח וגדל כפי שהוא אמור.

עוד בנושא:
מיתוסים על הריון ולידה: נכון או לא נכון?
יין, סושי וביצה עלומה: שאלון תזונה בהריון
באיזה שבוע הוא בגודל של בננה? השאלון שממחיש את גדילת העובר ברחם

אבל למרות השמחה וההתרגשות, כמעט כל הנשים כבר יודעות שהאמרה המיושנת "אוכלת בשביל שניים" אינה מדויקת. בתקופת ההריון הגוף אמנם זקוק ליותר קלוריות והוא אמור גם לעלות במשקל, אבל לא בלי הגבלה. אז איך אפשר להישאר עם האצבע על הדופק בענייני התזונה והמשקל, מבלי להתפשר על הבריאות שלך ושל התינוק שגדל בתוכך?

"זמן ההריון הוא לא זמן לדיאטת רזון יחד עם זאת, זה גם לא הזמן לאכול בשביל שניים", אומרת רונית דוייב, המנהלת המדעית של חברת אבוט, יצרנית סימילאק. "בזמן הריון צריך לשמור יותר מתמיד על אכילה מאוזנת, בריאה ומבוקרת, למען בריאותך ובריאות עוברך. בתקופת זו, יש להתרכז באיכות המזון והכמויות. במהלך היום יש לצרוך מזון מגוון מכל קבוצות המזון: חלבונים, פירות, ירקות, דגנים, מעט שומן ומוצרי חלב".

ענת הראל בשוק הכרמל. דרור עינב
תעשו את הבחירות הנכונות/דרור עינב

מה נחשב לעלייה תקינה במשקל בהריון? זה תלוי במשקל ההתחלתי של האישה ובמדד מסת הגוף. אבל כלל האצבע מדבר על עלייה של 1-2 קילו בשליש הראשון, ולאחר מכן עלייה של 1.5-2 קילו בחודש במהלך השליש השני והשלישי.

לעלייה מופרזת במשקל במהלך ההריון עלולות להיות השלכות גם מעבר לקושי להשיל את הקילוגרמים לאחר הלידה. עלייה גדולה במשקל בהריון מגדילה את ההסתברות לתופעות כמו רעלת הריון ויתר לחץ דם, סוכרת הריון, משקל עובר גבוה (מעל 4 קילוגרם) – שעשוי להוביל ללידה בניתוח קיסרי.

מאידך, גם לעלייה מועטה מדי במשקל בזמן ההריון עלולות להיות השלכות שליליות והיא עשויה לגרום ללידה מוקדמת, לידת תינוק במשקל נמוך וקושי בהנקה.

עוד באותו נושא

נבדקת בשביל שניים: מדריך בדיקות ההריון המלא

לכתבה המלאה
אגס ושקדים. ShutterStock
ארוחות קטנות בתדירות גבוהה יסייעו לך למנוע "התקפי רעב"/ShutterStock

אולם, הרגלי התזונה בהריון הם לא תמיד עניין שקל לתכנן אותו. בשליש הראשון נשים רבות סובלות מבחילות ומאובדן תאבון ובשבועות המתקדמים יותר התנודות ההורמונליות עשויות להוביל להתקפי רעב או לחשקים למזונות מסוימים. למרות זאת, ישנם כמה הרגלים טובים שמומלץ לאמץ במהלך ההריון ושיכולים לסייע לך לשמור על תזונה בריאה, גם אם פה ושם תחווי עליות וירידות.

• אכלי ארוחות קטנות בתדירות גבוהה. זה יסייע לך למנוע "התקפי רעב".

• אכלי לאט, ובמנות לא גדולות. תני לגוף זמן לעכל את המזון.

• אכלי פירות וירקות שיספקו לך רכיבים תזונתיים, מים וסיבים תזונתיים (שהם גם דלים בקלוריות).

• העדיפי אוכל בריא, העשוי מכמה שיותר רכיבים טבעיים ולא מעובדים.

• הקפידי על שתייה מספקת של מים, 2-3 ליטרים ביום. אם לא תשתי מספיק את עלולה להתייבש, והתייבשות עלולה בתורה לגרום לצירים.

אגב, גם אחרי הלידה כדאי להמשיך וליישם את ההמלצות הללו. בתקופה שלאחר הלידה הגוף זקוק יותר מתמיד לתזונה איכותית שתסייע לו להתחזק ולהשתקם, על אחת כמה וכמה אם את גם מתכננת להניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully