וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת מתה לאחר שנדבקה בחיידק אלים בלידתה בבית החולים ברזילי

זמן קצר לאחר הלידה הבחין הצוות הרפואי בבית החולים באשקלון כי תפקודה אינו תקין. החיידק האלים הוביל לקשיי נשימה חריפים ולבסוף למותה. אולם, בברזילי מדגישים: "לא נדבקה בגלל בית החולים"

בית החולים ברזילי, אשקלון, יולי 2012. שי מכלוף
בית החולים ברזילי/שי מכלוף

מוות של יילודים בבתי החולים כתוצאה מחיידקים אלימים הפך בשנים האחרונות ממצב נדיר, למציאות המרחשת אחת לכמה חודשים. ביום רביעי שעבר אירע מקרה טרגי נוסף, כאשר זמן קצר לאחר לידה בבית החולים ברזילי שבאשקלון, הבחין הצוות הרפואי כי תפקודה של התינוקת אינו תקין. בדיקות העלו כי היא לקתה בחיידק אלים שגורם לדלקת ריאות חריפה בקרב תינוקות, מה שהוביל לקשיי נשימה וחוסר תפקוד חמור של ריאותיה ולבסוף למותה.

אולם, בברזילי טוענים כי לא מדובר בחיידק הטורף האלים סטרפטוקוק A, שבו נדבקו מטופלים בבתי החולים בעבר. רק בשבוע שעבר הייתה זו יולדת שלקתה בחיידק הטורף בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר לידתה. הזיהום גרם לקריסת מערכות גופה והיא הועברה לטיפול נמרץ כאשר היא מורדמת ומונשמת במצב קשה.

באוקטובר האחרון אובחנו חמישה פגים שלקו בחיידק ה-CRE הקטלני והעמיד בפני אנטיביוטיקה, שנמצא במערכת העיכול ומביא למותם של מחצית מהתינוקות שנדבקים בו, על פי הספרות המקצועית.

בבית החולים ברזילי הדגישו כי במקרה האחרון, לא מדובר היה בחיידק טורף על פי הגדרתו הרפואית וכי התינוקת הדבקה בחיידק טרם או סמוך ללידה, ולא בגלל הצוות הרפואי בבית החולים. "מדובר בתינוקת שלקתה במהלך לידתה בזיהום בחיידק מזן אחר שגורם בילודים לדלקת קשה מאוד ומסוכנת, כולל קשיים בנשימה יעילה", נמסר מבית החולים. "התינוקת קיבלה טיפול אינטנסיבי ביותר אשר כלל את כל מה שניתן לעשות, לרבות כוונה לחברה למכשיר מיוחד בבית חולים אחר, המסייע לנשימה במקום הריאות. למרות הטיפול הנמרץ המקיף, לצערנו התינוקת מתה".

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הבריאות אישר לשווק סיגריות אלקטרוניות – שנאסרו בארה"ב
"בישראל רפואה ברמה הגבוהה בעולם, אבל המערכת גרועה"
דאגה באיכילוב: 17 תינוקות בפגייה נדבקו בחיידק מעיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully