נושאים חמים

למה אתם מרימים משקולות והשרירים לא גדלים?

מתעמלים בקביעות והזרועות נשארות מצומקות? רגע לפני שאתם מוותרים, תנו מבט על האופן שבו אתם מתעמלים ונסו להבין מה לא עובד כמו שצריך בתהליך. אלו הטעויות הנפוצות שרבים חוטאים בהן, והדרכים הקלות לפתור אותן

הורדות ידיים (ShutterStock)
אולי דווקא הלחץ מונע מהידיים לגדול? (צילום: Shutterstock)

בין אם אתם נאבקים בקילוגרמים עודפים או דווקא מתמודדים עם משקל נמוך מהממוצע, רבים חשים תסכול בעקבות הפער בין מה שהם תופסים כ"גוף המושלם" עבורם, לבין הדמות שמביטה עליהם מהמראה. גם מי שכבר קיבל את ההחלטה להתעמל, ואפילו מתמיד, במקרים מסוימים לא זוכה לתוצאה שחלם עליה וחווה אכזבה שעלולה לגרום לירידה מיידית במוטיבציה. זה מעגל שלא נגמר וחשוב לדעת איך לשבור אותו. הצעד הראשון בדרך לשם הוא להתחיל להתרכז בחיוב במקום בשלילה.

עוד בנושא:
מכור לחדר כושר? כך זה משפיע על התפקוד המיני שלך
איך לשקם את הגוף אחרי פעילות גופנית?
האם אתם בכושר או סתם רזים?

גם אם לוקח לכם יותר זמן מאחרים לפתח את השרירים, עצם האימון עושה דברים מדהימים לגופכם. מחקר שפורסם על הרמת משקולות הראה כי הפעולה תורמת לשיפור היכולות הקוגניטיביות, ובעיקר מחזקת את הזיכרון. המחקר מצא כי הפעילות הזאת גם מפחיתה את הסיכוי לאלצהיימר ודמנציה.

אז לפני שאתם זורקים את המשקולות על הרצפה בזעם, כדאי שתדעו שלעובדה שהשרירים מסרבים לגדול, יכולות להיות הרבה סיבות, ודווקא לא קשה לפתור אותן כמו שחשבתם. הנה הבולטות שבהן והדרכים לנצח אותן: