וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לבדוק: אולי גם אתם חוגרים את הילדים שלכם לא נכון

5.3.2017 / 6:29

ילדים שנוסעים ברכב לא חגורים, או במושב בטיחות שאינו מתאים למשקלם או שלא הותקן כראוי, נמצאים בסיכון גדול פי שניים למות בתאונת דרכים. ענו על השאלון של ארגון בטרם וגלו האם אתם חוגרים את הילדים שלכם נכון

צילום מסך

בסרטון: מה קורה כשהילד מסרב להיחגר בשידור חי?

נסיעה ברכב ללא מושב בטיחות, או עם במושב בטיחות לא מתאים, מסכנת את חייהם של ילדים. ילדים לא חגורים נמצאים בסיכון כפול למות בתאונה מילדים חגורים, וזה נכון לגבי כל נסיעה, גם הקצרה ביותר. לכן, יש להקפיד להושיב את הילדים במושב בטיחות המתאים לגיל ולמשקל הילד.

עוד בנושא:
לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד שלכם מלוכלך
איך הכי בטוח להושיב פעוטות בתחבורה ציבורית?
10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב

החוק במדינת ישראל מחייב הגנה על ילדים הנוסעים ברכב בכל גיל, במושב הקדמי ובמושב האחורי. חגורות הבטיחות המותקנות במכוניות עוצבו לספק הגנה יעילה למבוגרים, והן אינן יכולות להעניק הגנה לתינוקות ופעוטות ואף עלולות לגרום להם לפגיעות קשות. יעילותם של מושבי בטיחות בהפחתת שיעורי הפגיעה והתמותה של ילדים ברכב הוכחה זה מכבר.

האמצעי המשמעותי ביותר להפחית את סיכוני הפגיעה של ילדים הנוסעים ברכב הוא מושב בטיחות שמותאם לגילם. על פי הערכות שבוצעו בארה"ב, מושבי הבטיחות נקשרו בירידה של 71 אחוזים במקרי תמותת התינוקות בתאונות דרכים, ולירידה של 54 אחוזים במקרי תמותת הפעוטות בני שנה עד 4 שנים.

מושבי בטיחות של ילדים ברכב. ShutterStock
3 מכל 4 מושבי בטיחות שהותקנו באמצעות חגורות הבטיחות, לא הותקנו כראוי/ShutterStock

מושבי בטיחות (לא כולל בוסטרים) חייבים להיות מעוגנים לרכב בעת הנסיעה, כאשר עגינה לרכב משמעותה חיבור המושב לרכב כך שבזמן תאונה או עצירה פתאומית, מושב הבטיחות יישאר במקומו. למרבה הצער, מחקר אמריקאי גילה כי בשלושה מכל 4 מקרים המושב לא הותקן כראוי.

רוצים לדעת האם אתם חוגרים את ילדיכם בצורה בטוחה? ענו על השאלון של ארגון בטרם לבטיחות ילדים, וגלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully