וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכור לחדר כושר? כך זה משפיע על התפקוד המיני שלך

26.2.2017 / 13:06

כמו בכל דבר בחיים, גם בפעילות גופנית חשוב לדעת לשמור על איזון. לראשונה בעולם ביקשו חוקרים לבדוק איך משפיע אימון אינטנסיבי מדי על הדחף המיני אצל גברים והגיעו למסקנות שחשוב להכיר, בייחוד אם קשה לכם להעביר יום בלי משקולות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: כמה פעמים צריך לקיים יחסי מין כדי להיות מאושרים?

במשך שנים מדענים מדגישים את היתרונות הרבים של פעילות גופנית לבריאות הגוף, הנפש וגם לתפקוד המיני. מחקרים רבים הראו כי ההתעמלות מאריכה את תוחלת החיים ועוזרת להפחית חרדה, דיכאון ומתח נפשי. אז איפה הבעיה? בדיוק כמו בכל דבר בחיים – כשמגזימים. במחקר ראשון מסוגו שנערך באוניברסיטת צפון קרוליינה החליטו לבחון את הקשר המורכב בין אימונים גופניים לבין חיי המין, והתוצאות מפתיעות.

עוד בנושא:
זה מספר הפרטנרים למיטה שיהפוך אתכם להכי מושכים
מחקר: נשים מעדיפות איבר מין גדול יותר אצל גברים. אבל רק כשמדובר בסטוץ
6 סיבות לא מוכרות שהורסות לכם את האורגזמה

חוקרים בחנו כ-1,100 גברים שמבצעים פעילות גופנית כלשהי על בסיס קבוע. הנבדקים נשאלו כמה פעמים בשבוע הם חושבים על יחסי מין וכמה הם באמת לוקחים בהם חלק. חלקם הגדול היו ספורטאים מקצועיים המתאמנים במשך שנים ומשתתפים בתחרויות. השאלות עסקו בתדירות המחשבות שלהם על יחסי מין וקיומם בפועל. בנוסף, נבחנו הרגלי ההתעמלות, תדירות ומידת האינטנסיביות של האימונים.

שרירי מול מראה. ShutterStock
אם המראה עושה לך את זה יותר מבת הזוג, אולי כדאי להוריד הילוך/ShutterStock

מהתשובות של הנבדקים עולה כי בקרב גברים שעוסקים בפעילות גופנית מתונה ניכר דחף מיני ותפקוד מוגבר בהשוואה לאלו שהוגדרו כ"מתאמנים אינטנסיביים". הגדרה זו לוקחת בחשבון גם את אורך האימון וגם את עצימותו. נתון זה נשאר דומה גם כשהפרידו את גיל הנבדקים. זאת מכיוון שבקרב אנשים מבוגרים ניכרת בכל מקרה ירידה מסוימת בחשק המיני.

מה גורם לירידה בחשק?

בגלל שמדובר על מחקר מבוסס שאלון ולא על בדיקה רפואית של המשתתפים, קשה לקבוע את מידת הדיוק של הנתונים. בנוסף, המחקר לא בחן קשר ישיר בין ההתעמלות המופרזת לירידה בתפקוד, אלא רק קבע שקיים קשר כלשהו בין השניים. עם זאת, ד"ר אנתוני האקני, מומחה לפסיכולוגיה פיזיולוגית שהוביל את המחקר, מעריך שהקשר טמון בעייפות הגוף וברמות הטסטוסטרון הנמוכות לאחר אימון גופני אינטנסיבי.

סלפי בחדר הכושר. ShutterStock
אז מה יותר חשוב לך?/ShutterStock

ד"ר האקני מקווה להתחיל בקרוב במחקרים קליניים שיבחנו לעומק את הקשר הזה ויגיעו לתובנות מבוססות יותר. הוא מסביר כי התוצאה מעניינת במיוחד לאור העובדה שניכרת עלייה בחשק המיני ככל שמרבים בפעילות גופנית, אבל רק כאשר עוברים את הגבול ומרגילים את הגוף לאימונים אינטנסיביים במיוחד מורגשת הפגיעה בחשק המיני ובתפקוד.

ומה לגבי נשים שמתאמנות יותר מדי? דווקא בנושא הזה נערכו בעבר כמה מחקרים שמצאו כי מתעמלות שעוסקות בפעילות אינטנסיבית כמו ריצת מרתון או משקיעות שעות רבות במהלך השבוע לאימון, סובלות מהפרעות במחזור החודשי. הפרעות אלו נובעות מבעיות הורמונליות הנגרמות כתוצאה מלחץ מוגבר על הגוף. מצב זה משפיע על פוריות האישה וגם על החשק המיני. כל הממצאים האלו מחזירים אותנו ללקח החשוב ביותר שכדאי לאמץ לכל תחום בחיים – מידתיות. האימון הוא חשוב, אבל יותר מדי ממנו, כמו כל דבר, עלול להזיק. חשוב לדעת לעשות הכול במידה כדי לשמור על הגוף וגם על הניצוץ שלכם עם בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully