וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוצאים אהבה? אולי זה בגלל שאתם חכמים מדי

23.2.2017 / 14:20

אהבה היא לא תמיד עניין פשוט, אבל יש מי שמתקשים איתה יותר מאחרים. מסתבר שלאנשים חכמים קשה יותר לפתוח את הלב ולהתמסר לאדם אחר. הנה 4 הסברים לזה שהמוח שלכם מלא, אבל הלב ריק

הפיזיקאי סטיבן הוקינג ואשתו הראשונה, ג'יין. AP
הוא דווקא מצא אהבה יותר מפעם אחת. סטיבן הוקינג ואישתו הראשונה, ג'יין/AP

אהבה היא רגש שלא תמיד מובן לנו, אפילו כשמדובר ברגשות שלנו עצמנו אנחנו מצליחים להתבלבל מזה. אבל יש מי שמתקשים יותר עם העניין הזה של אהבה והתאהבות – מסתבר, שלאנשים חכמים קשה יותר להתאהב. כמאמר הבלדה הקלאסית: wise men say only fools rush in... ומי שאינו שוטה, לא ממהר להתאהב ומתקשה להתמסר רגשית לאדם אחר. ישנן כמה השערות שעשויות להסביר את הקושי הזה, ולמה הוא מאפיין דווקא אנשים עם אינטליגנציה גבוהה, הנה כמה מהן:

עוד בנושא:
האם עצלנות היא סימן לחכמה? מחקר חדש טוען שכן
מחקר: אנשים עם פה ג'ורה חכמים יותר
המעבדה: 5 שיטות מדעיות לזוגיות מאושרת יותר

1. הם מנתחים את הרגשות שלהם ושל אחרים

אנשים חכמים מוצלחים במיוחד באיסוף מידע והסקת מסקנות – והנטייה הזאת היא חרב פיפיות עבורם, משום שיש סיכוי גבוה יותר שהם יחפשו דרך מילוט ממערכת היחסים עם הסימן הראשון לבעיה כלשהי. אי הבנות? ויכוחים? כנראה שלא נועדנו זה לזו. ביוש.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכל יכול להשתבש ברגע/ShutterStock

2. לוקח להם יותר זמן להפתח בפני אדם אחר

המוח אף פעם לא נח והוא לא פוסק לחשוף עוד ועוד פרטים וסיבות שמצביעים על כך שהכל יכול להשתבש ולהתהפך בן רגע. כתוצאה מכך, אנשים אינטליגנטים מתקשים לחשוף את רגשותיהם ולהפתח בפני אנשים אחרים. הם יודעים ומבינים היטב שמערכות יחסים הן סיכון. וזו הסיבה שהם לפעמים נדמים אדישים ומרוחקים, אף על פי שהם אינם מתכוונים להתנהג כך.

3. הם זוכרים יותר מדי טוב מה קרה בעבר

זו עוד מלכודת שאנשים חכמים נוטים ליפול בה. הדברים והנסיבות שהובילו לכישלון מערכות היחסים הקודמות שלהם לא בהכרח יחזרו על עצמם בכל מערכת יחסים, אך הם מתקשים להפנים זאת. הם זוכרים טוב, אולי טוב מדי, עד כמה כואבת היתה הפרידה האחרונה שלהם והם משליכים באופן בלתי מודע את החוויות השליליות שלהם על בן או בת הזוג שלהם בהווה.

גבר ישן במיטה לבד. ShutterStock
גם אפשר לישון באלכסון וגם אף אחד לא גונב לך את השמיכה. יותר טוב מזה?/ShutterStock

4. הם בוחרים להיות לבד

לאנשים חכמים קל יותר לראות בבהירות שטוב ונוח יותר להיות רווק, מאשר לחלוק את חייהם עם אדם אחר. זו בחירה שהם עושים באופן מודע ומושכל. ברוב המקרים, לא מדובר באנשים שהנסיבות הובילו אותם להיות לבד, אלא הם פשוט מעדיפים להיות לבד וטוב להם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully