נושאים חמים

האף סתום? הטריק הפשוט שישחרר אותו בכמה שניות

רק כשאנחנו מצוננים אנחנו לומדים להעריך את העונג שבנשימה רציפה. אם גם הסתימה באף שלכם מסרבת להשתחרר ואתם מעדיפים להימנע מתרופות, הנה שיטה שעשויה לשחרר את האף בפחות מדקה

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore
בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

אתם מתחסנים נגד שפעת, קוראים על שיטות לחיזוק המערכת החיסונית ואפילו מיישמים חלק מהן, אבל בסופו של דבר קשה מאוד להימנע מהצינון הטורדני שתוקף את רובנו לפחות פעם בשנה. אם גם אתם כמו המוני ישראלים, סובלים בחורף מאף סתום, רגע לפני שאתם שולפים את תרסיס האף שמכיל חומרים ממכרים, כדאי שתקראו את זה. במגזין הבריאות האמריקאי Prevention פרסמו טריק פשוט שמשחרר את האף תוך שניות בודדות.


עוד בנושא:
למה האף שלנו נסתם רק בצד אחד?
לבריאות! 6 מאכלים שמקלים על צינון
בחנו את עצמכם: שפעת או סתם צינון?

איך עושים את זה?

קודם כל, הפעילו לחץ בעזרת הלשון על חלקו העליון של הפה. לאחר מכן שחררו את הלשון ולחצו בעזרת האצבע המורה והאמצעית על המצח באזור שבין הגבות. חזרו על הפעולה במשך 20 שניות שבסופן אתם אמורים לחוש בהקלה בגודש.

אם השיטה לא עזרה לשחרר את האף, אל תתייאשו. יש גם שלב שני שעוזר להילחם בסתימות הקשות באמת. הטו את ראשכם לאחור, סתמו את האף עם האצבע המורה והאגודל והחזיקו את הנשימה במשך כמה שיותר זמן. נסו לשאוף אוויר מהאף בעודו סתום. לאחר מכן החזירו את הראש למצבו הרגיל ונשפו בחוזקה את האוויר שנותר בריאות. המחסור בחמצן אמור לגרום למוח לחשוב שמדובר בממחסור בחמצן, מה שיגרום לו להפעיל מנגנון הישרדותי שמנקה את הסינוסים.

נכון, השיטה הזאת אולי תגרום לכמה הרמות גבה, אבל כשהאף סתום לאורך זמן אין הרבה מה להפסיד. שתי הפעולות האלו לא ייקחו יותר מדקה ואולי יעזרו להחזיר לכם את הדבר האחד שאנחנו לא יכולים לחיות בלעדיו.

ואיך נלחמים בבעיה הכוללת?

אף סתום הוא בדרך כלל רק חלק מבעיה גדולה יותר. אם אתם רוצים למנוע התפתחות שפעת והצטננות, מחקר חדש קבע כי תוספת של ויטמין D עשויה לעשות את העבודה. מקורו של הוויטמין הוא קודם כל בחשיפה לשמש ללא מקדם הגנה, אם כי מומלץ להימנע מחשיפה של יותר מרבע שעה אליה. ויטמין D מצוי בריכוז נמוך גם במאכלים כמו דגים שמנים (טונה, סלמון ומקרל), כבד מבשר בקר, חלמון ביצה, דגנים מלאים, עלים ירוקים וירקות. עם זאת, המחקר הראה כי הוויטמין עוזר למנוע מחלות רק אם יש מחסור בו.

קרן שמש מעל שמשייה צהובה (ShutterStock)
שחקנית חיזוק למלחמה במחלות החורף - השמש (צילום: Shutterstock)

מחקרים רפואיים נוספים שנערכו בשנים האחרונות חיזקו את הטענה שתרופות הסבתא המסורתיות והעתיקות ביותר הן גם היעילות ביותר למניעת הצטננות בעונת החורף, ולכן מומלץ מאוד להצטייד במרק עוף מנחם ובכוס תה. מאכלים נוספים שהוכחו כיעילים לשמירה על סינוסים פתוחים הם: קיווי, שקדים בקליפתם, דבש ושום.