נושאים חמים

"שוקו מו" ללא תוספת סוכר: בריא כמו שמבטיחים?

מהפכת התזונה הבריאה הובילה לשורת השקות של מוצרי חלב בריאים לילדים. האם "שוקו מו" של טרה באמת בריא יותר? בדקנו אותו אל מול המלצות משרד הבריאות והתוצאות לפניכם

ילדה שותה שוקו (ShutterStock)
שוקו נטול ייסורי מצפון? (אילוסטרציה: shutetstock)

יצרניות השוקו כבר השכילו להבין שההורים כיום נמצאים בחיפוש מתמיד אחר המשקה הבריא ביותר לילדיהם. הבנה זו הובילה בשנים האחרונות להשקת מגוון מוצרים ללא תוספת סוכר, ובהם גם שוקו מו של טרה. זוהי מגמה נהדרת ומבורכת, אבל האם המוצרים החדשים באמת בריאים לילדינו? בחנו את המרכיבים של שוקו מו, והתוצאות לפניכם:

עוד בנושא:
כמה שילמו יצרני הסוכר כדי לשכנע אתכם שהוא לא מזיק?
בשר או סוכר: מה באמת גורם למגפת ההשמנה העולמית?
מתוק לו: כמה כפיות סוכר יש במאכלים הבאים?

המוצר החדש של טרה מכיל 55 מ"ג נתרן, כאשר ההמלצה למשקה היא לא יותר מ-100 מ"ג. עוד ניתן למצוא בו 4.9 גרם פחמימות, כאשר ההמלצה היא עד 6 גרם, ו-2 גרם שומנים. על פניו, המוצר עומד בהמלצות, רק חבל שחברת טרה לא פישטה את רשימת הרכיבים וציינה במפורש מהי כמות הסוכר מתוך כלל תכולת הפחמימות ומהי כמות השומן הרווי מסך כלל השומנים.

שוקו מווו (יח"צ , סטודיו עדלי)

איך בדקנו את המשקה?

את מוצר השוקו החדש של טרה בדקנו על פי המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. הוועדה ממליצה לבחור מוצרים שאין בהם יותר מ-800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם של שומן רווי. אם מדובר במשקה, הקפידו שלא יהיו בו יותר מ-100 מ"ג נתרן, עד 6 גרם סוכר ועד 3 גרם שומן רווי.

כך קבענו אם המוצר בריא או לא ()

באשר לתפריט היומי הכולל, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לכלול בו 45 עד 65 אחוזים של פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. עוד מומלץ להקפיד כי 25 עד 35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית יהיו מורכבים משומנים וכן כדאי לצרוך כ-1,500 מ"ג נתרן ליום, ולא יותר מ-2,400 מ"ג.