וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בדרישה לקנאביס רפואי: מרפאות הכאב לא עומדות בעומס

19.2.2017 / 16:47

עשרות אלפי בקשות לקנאביס רפואי, מעט מדי רופאי כאב – כך מתארכת ההמתנה במרפאות לשנה ויותר. ד"ר אמנון מוסק, מומחה לכאב, מספר על המשבר במרפאות, מותח ביקורת על משרד הבריאות ומדגיש – 'לא מדובר בתרופת פלא'

קנאביס רפואי/SHUTTERSTOCK

85 רופאי כאב בישראל מוסמכים לתת אישור לקנאביס רפואי ולחדש מרשמים בכל כמה חודשים ליותר מ-30 אלף חולים בישראל. בראיון לאולפן וואלה! NEWS מותח ד"ר אמנון מוסק, סגן מנהל המערך הנוירולוגי בבית החולים איכילוב, ביקורת על משרד הבריאות שלא הקים תשתית ראויה ולא גיבש דרך לבחון אילו חומרים בדיוק ניתנים לחולים במהלך הטיפול.

עוד בנושא:
כואב אבל פחות: מריחואנה יעילה יותר במניעת כאב אצל גברים
האם מכירת קנאביס בבתי מרקחת עלולה להיות מסוכנת?
מחקר ישראלי: "קנאביס רפואי עוזר לרפא עצמות שבורות"

"אחת הבעיות הגדולות עם קנאביס היא שאין מחקרים שמוכיחים את יעילותו", הוא אומר, "מדובר בבאז תקשורתי שנעשה על ידי גופים שכנראה יש להם אינטרס לעשות את זה, אבל אם אתה מסתכל על ההוכחות המדעיות אתה מגלה שלא כך הדבר". ד"ר מוסק מוסיף כי אנשים ששומעים בכלי התקשורת שקנאביס יציל אותם, פוקדים בהמוניהם את מרפאות הכאב שקורסות תחת העומס והביקורת הציבורית נגדן.

קנאביס רפואי. ShutterStock
"לא תרופת פלא"/ShutterStock

לטענת ד"ר מוסק, הדרישה הגוברת לקנאביס רפואי, לצד העובדה שלא מספיק רופאים בוחרים להתמחות בכאב והרצון של חלק מהמטופלים למכור את הקנאביס – כל אלו גורמים למערך מרפאות הכאב לקרוס תחת העומס. "אי אפשר ללכת אחורה. הציבור רוצה קנאביס ויש מספיק אנשים שידאגו שהוא יקבל אותו". הוא מדגיש, ושולח מסר גם לכנסת: "תעזבו אותנו בשקט. תעשו כמו בארצות הברית, תפתחו את זה, תעשו לגליזציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully