וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו איזו זוהמה מסתתרת בכרית - בגלל הפנים שלכם

23.2.2017 / 6:59

מסתבר שבמהלך הלילה אנו מאכילים את קרדית אבק הבית בתאים המתים של עור הפנים שלנו. בעקבות זאת, הבריאות שלנו עשויה להיפגע. מה עושים? אל תדאגו, יש פתרון

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בסרטון – 5 הדברים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם

את קרדית אבק הבית אתם מכירים? ובכן, אם לא הכרתם אותה עד היום, כדאי שתתחילו. מסתבר שהקרדית המיקרוסקופית אשר חיה במגורי אדם בתנאי אבק ולחות, חיה לה גם בכריות שלנו, והן עשויות להשפיע לרעה על בריאותינו. במהלך הלילה אנחנו מאבדים מיליוני תאים מתים מעור הפנים שלנו, אשר משמשים כמזון עבור קרדית אבק הבית.

קרדית אבק הבית בתמונת מיקרוסקופ. ShutterStock
תכירו. קרדית אבק הבית/ShutterStock

עוד בנושא

צפו בהסבר

ד"ר קארי לברנגר, מומחה לאלרגיות ואימונולוגיה, הסביר ל-Business Insider" כיצד הכריות הופכות למתחמי גידול עבור המטרד הלא בריא הזה. לדבריו, כיוון שמדובר במיליוני תאי עור מדי יום - ומכיוון שאנו מבלים שעות עם הראש על הכריתומייצרים עבור הקרדית תנאי מחייה אידיאלים ומזון - הם עוברים גם למיטה שלנו.

לדבריו, קרדיות האבק במיטות שלנו עשויות לגרום לנו לפתח אלרגיות וסיבוכים בסינוסים - או אפילו סתם התעטשויות. בכל מקרה הוא טוען שאחד מכל שלושה אנשים יושפע בצורה כזו או אחרת מהקרדיות במיטה.

אך אפשר בהחלט להלחם בתופעה הזו או למזער אותה, לדבריו ניתן לרכוש ציפית פלסטיק כדי לכסות את הכרית ועדיף שהלחות בבית (ובעיקר בחדר השינה) לא תעלה על 50 אחוזים. בנוסף - יש כמובן לנקות את כיסוי המיטה ואם יש אפשרות - להחליף מדי יום את הציפית של הכרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully