נושאים חמים

דוחה אבל חיוני: תפסיקו לשפוך את מי הגבינה

רובנו נתקפים בחלחלה כשאנחנו רואים את הנוזל שנוצר כשמשאירים את היוגורט או הקוטג' במקרר יותר מדי זמן. אם גם אתם נוטים לשפוך אותו מיד - כדאי שתדעו שאתם מוותרים על מרכיב תזונתי חיוני ביותר

יוגורט מקולקל (ShutterStock)
לא דוחה כמו שחשבתם (צילום: Shutterstock)

אם גם בכם עוברת צמרמורת קשה כשאתם רואים את הנוזל השקוף שבחלק העליון של היוגורט או הקוטג', אולי כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם שופכים אותו החוצה. הנוזל הזה, שיוצר אצל רבים מאיתנו תחושת גועל, הוא בעצם מי גבינה – תוצר לוואי של תהליך הסינון והקרישה של החלב. ומי הגבינה האלה, יעשו רק טוב לתזונה שלכם.

הנוזל השנוי במחלוקת מכיל ברובו חלבון, אבל טעם זה לא הצד החזק שלו. האמיצים שכן שותים אותו נתקלים בטעם חמצמץ ומוזר. לכן בפעם הבאה שאתם נתקלים בו מומלץ פשוט לקחת כפית ולבחוש אותו בחזרה פנימה כדי שלא תאבדו את החלבונים שבו.

עוד בנושא:
בשר זה קצח: מקורות מעולים לחלבון מן הצומח
המרכיב המפתיע שתוקע לכם את הדיאטה
בחנו את עצמכם: כמה אתם באמת יודעים על חלבונים?

למה זה טוב?

מי הגבינה נחשבים לחלבון איכותי ביותר, המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לתפקוד הגוף. בשל הריכוז הגבוה של חלבון במי הגבינה, הם משמשים כמרכיב מרכזי בהרבה מאבקות החלבון המשמשות את מפתחי הגוף. החומר הזה קל לעיכול ונספג במהירות רבה יותר מחלבונים אחרים. נכון שריכוז מי הגבינה בקופסאות היוגורט הקטנטנות לא גדול במיוחד, אבל לאור החשיבות שלו למערכת העיכול, חבל על כל טיפה שתישפך לכיור.

מי גבינה (ShutterStock)
תוצר טבעי של קרישת החלב. מי גבינה (צילום: Shutterstock)

בקופסה ממוצעת של קוטג' יש כ-11 גרם חלבון בעוד יוגורט דיאטטי (1.5%) מכיל בממוצע 4.8 גרם חלבון. החלבון שבמאכלים אלו תורם לבריאות בהרבה יותר ממובן אחד. מלבד התרומה המוכרת שלו לבניית השרירים, מחקר קובע כי הוא גם מסייע לרדת במשקל. תפקידו של המרכיב החיוני הזה לא מסתכם כאן והוא תורם גם להעלאת האנרגיה, לבניית תאים בגוף ולהחלמה מהירה מפציעות. תזונאים ממליצים כי 10 עד 35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית יהיו מורכבים מחלבון, ולכן כדאי להתגבר על הגועל ופשוט לערבב היטב את הקופסה שבידכם.