וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו דרך להיפטר אחת ולתמיד מגזים וכאבי בטן

14.2.2017 / 15:57

חוקרים אוסטרליים פיתחו דיאטה יעילה במיוחד שעוזרת להיפטר מגזים וכאבי בטן שתוקפים באופן תדיר את אלה שסובלים ממעי רגיז. החדשות הרעות – היא דורשת להיפרד ממאכלים מאוד אהובים

אישה נוגסת בתפוח. ShutterStock
רוצים לעצור את כאבי הבטן? תצטרכו להיפרד גם ממנו/ShutterStock

כאבים בבטן, נפיחות ותחושת אי נוחות מתמשכת לאורך היום – אם התסמינים האלו מוכרים לכם יכול מאוד להיות שגם אתם סובלים מתסמונת המעי הרגיז. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בעולם מאובחנים כסובלים ממנה, וההערכה היא כי הגידול בתופעה מושפע גם מהרגלי התזונה בעולם המערבי הכוללים מאכלים עתירי פחמימות, כימיקלים ותוספים מלאכותיים.

על מנת ולנסות להציע פתרון לכאבים המתמשכים והטורדניים, צוות חוקרים מאוניברסיטת מונש שבאוסטרליה פיתח דיאטה חדשה, שיעילותה הוכחה גם במחקר של אוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון. הדיאטה הזו, מדגישים החוקרים, לא נועדה לירידה במשקל וגם לא תעזור במקרה הזה, אבל היא מסייעת לטפל בתסמינים הנלווים לתסמונת המעי הרגיז. הדיאטה החדשה מחייבת להימנע ממאכלים שגורמים לתופעות הלוואי הטורדניות ומרכיבים את ראשי התיבות FODMAP. כל אות בצירוף מסמלת שרשרת פחמימות עשירה במולקולות פרוקטוז, שמקשה על פעילות המעי ותורמת להתפתחות חיידקים בתוכו.

עוד בנושא:
שמנים בראש: השמנת יתר משפיעה על מבנה המוח ותפקודו
בדרך הטבע: 7 דרכים פשוטות להורדת לחץ הדם
נפיחות טורדנית: איך מטפלים בבטן נפוחה?

מאילו מאכלים כדאי להימנע?

אם גם הלב שלכם רגיש, כדי שתשבו, כי המידע הזה לא קל לעיכול. כמה מהמאכלים האהובים והנפוצים ביותר הם גם בעלי ההשפעה השלילית ביותר על המעי ועל הבעיות הנוצרות בו.

אילוסטרציה. ShutterStock
דווקא יעשו טוב לבטן שלכם/ShutterStock

חד סוכריים (Monosaccharide) – הרשימה המפתיעה הזו כוללת דבש ופירות מתוקים כמו תפוח, מנגו, אננס ואגסים. אם קשה לכם לוותר על מנת הסוכר הטבעית שלכם תוכלו להחליף פירות אלו בבננה, אוכמניות, פטל ותותים.

אוליגוסכרידים (Oligiosaccharides) – מאכלים כמו בצל, חיטה, כרישה, נקטרינה, שעורה, שיפון, עדשים, פיסטוק, שעועית וברוקולי. את המזונות בקטגוריה הזאת ניתן להחליף באלטרנטיבות לא מזיקות כמו קינואה, תירס, תפוחי אדמה, כוסמת, דלעת, מלפפון, עגבנייה או קישוא.

דו-סוכריים (Disaccharide) – בקטגוריה הזאת נכללים כל המאכלים הכוללים לקטוז (חלב) ובהם: חלב, גבינה, קוטג', גלידה ויוגורט. אם קשה לכם לוותר על החלב, גבינת פטה או צ'דר דווקא לא יזיקו למעי. ניתן גם לצרוך תחליפי חלב נטולי לקטוז כמו סויה או שקדים.

שום ובצל. ShutterStock
הם חייבים לצאת מהתפריט שלכם/ShutterStock

פוליאולים (Polyols) – פטריות, כרובית, שזיפים, פטל שחור או מאכלים הכוללים סוכרים אלכוהוליים. סוכר אלכוהולי הוא ממתיק מלאכותי שעל אף שמו, אינו מכיל אלכוהול אלא מופק מפירות וירקות או בתהליך סינטטי. הוא משמש כתחליף לסוכר בתעשיית המזון וניתן לזהות אותו על תווית המוצר כקסיליטול או סורביטול. גם שום ובצל נכנסים לקטגוריה הזאת ומהם מומלץ להימנע לחלוטין.

תחליפים בריאים למאכלים אלו כוללים: שקדים, צנוברים, אגוזי ברזיל וסטיביה, המשמשת גם כממתיק טבעי ובריא.

דיאטה זו כבר צוברת תאוצה ברחבי העולם כדרך יעילה ביותר להילחם בגזים ובכאבי בטן. בסקר שנערך בקרב אנשים שהתנסו בה וסובלים מתסמונת המעי הרגיז, 70 אחוזים דיווחו על הקלה משמעותית בכאבים ובתחושת אי הנוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully