וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך העבודה ומטלות הבית פוגעות בבריאות ובזוגיות שלך

13.2.2017 / 13:16

שוויון בין המינים? הנתונים מראים שהדרך לשם עוד ארוכה. מחקרים מראים כי גם נשים עובדות לוקחות על עצמן יותר מטלות בבית, שמשפיעות לרעה על בריאות הגוף, הנפש ואפילו מערכת היחסים

ניקיון. ShutterStock
"בלתי אפשרי להספיק הכול בלי להתפשר על הבריאות"/ShutterStock

כמה זמן אתם משקיעים בעבודה ובמטלות הבית? אם התשובה לכך היא יותר מ-39 שעות בשבוע, יכול להיות שאתם עושים לעצמכם נזק גדול משחשבתם. חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה מצאו כי עבודה ממושכת ומטלות רבות בבית, משפיעות באופן משמעותי על בריאות הגוף והנפש. ד"ר הונג דין שהובילה את המחקר מסבירה כי "הסיבה לכך היא ששעות עבודה ארוכות מונעות מהאדם להתרכז באכילה נכונה ובשמירה על בריאות תקינה".

עוד בנושא:
בדרך הטבע: 7 דרכים פשוטות להורדת לחץ הדם
האם הלילות שלכם גרועים יותר או פחות משל הורים אחרים?
כמה קלוריות אתם שורפים כשאתם שוטפים את הבית?

המחקר מצא כי לנשים נטייה חזקה יותר לעבוד יותר מדי, בגלל שהן בדרך כלל לוקחות חלק משמעותי יותר בעבודות הבית. ד"ר דין מדגישה כי "כשמעסיק מצפה מנשים לעבוד שעות ארוכות במשרד, זה בלתי אפשרי להספיק הכול בלי להתפשר על הבריאות".

מנתוני הלמ"ס עולה כי שיעור האימהות הנשואות בישראל שבוחרות לעבוד עומד על 75 אחוזים. בקרב אימהות חד הוריות עומד נתון זה על 81 אחוזים. מבין כלל הנשים בשוק העבודה, 67.6 אחוזים עובדות במשרה מלאה – יותר מ-35 שעות בשבוע. לכך מתווספות כמובן המטלות המתבקשות בבית, שהופכות את העמידה בהמלצת החוקרים לכמעט בלתי אפשרית, בייחוד אם חלוקת המטלות אינה שוויונית. מחקר קודם שנערך בנושא מדגיש גם הוא את הסיכון בעבודה מאומצת ומראה כי היא מעלה את הסיכוי למחלות לב בקרב נשים.

מה גורם לנשים לעבוד יותר?

חוקרים מאוניברסיטת אסקס הבריטית ומאוניברסיטת מינכן בגרמניה ביקשו לבדוק מה מניע נשים לתפוס פיקוד על עבודות הבית. במסקנות המחקר שלהם צוין כי: "במשא ומתן הזוגי על עבודות הבית, לנשים יש נטייה להביע הסכמה יותר בקלות ולהמעיט בוויכוחים. מגמה זו גורמת להן בדרך כלל להשקיע יותר בעבודות הבית, גם אם זו החלטה שעלולה לפגוע בהן".

ילדה ואבא מנקים. ShutterStock
חלוקה שוויונית תעשה לכם רק טוב/ShutterStock

המחקר מצא כי אפילו בקרב זוגות שמחליטים לחלק בצורה שוויונית את המטלות, נשים עדיין לוקחות על עצמן יותר חובות באופן טבעי. נשים רבות, מסבירים החוקרים, ניסו להצדיק את זה בכך שהן לא מאמינות שבן זוגן יבצע את המטלות באופן מספק, או בכך שהעבודה של בן הזוג תובענית יותר משלהן.

חלוקה שוויונית משפיעה גם על מערכת היחסים

כשמחלקים את מטלות הבית בצורה נכונה בין שני בני הזוג, לא רק הבריאות משתפרת. הסטטיסטיקה כהרגלה מוכיחה בדרך כואבת במיוחד את השפעתה של חלוקה לא נכונה במטלות, על מערכת היחסים בין בני הזוג.

אתר ההיכרויות הצרפתי Gleeden החליט לבדוק את הנושא מזווית לא צפויה: מסקר שערך צוות האתר נמצא כי 73 אחוזים מהנשים שבגדו בבן זוגן התלוננו שהבעל לא עזר להן מספיק בעבודות הבית. ואם יש גברים שקוראים את זה ועדיין לא השתכנעו להרים את המטאטא, כדאי לדעת שמומחים מדגישים כי חדר מלוכלך עשוי גם להוריד את החשק המיני של בת הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully