וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכיב המפתיע שתוקע לכם את הדיאטה

13.2.2017 / 7:15

כולם כבר יודעים כמה חלבונים חשובים לבריאות, אבל האם אתם יודעים שאתם גם ממש צריכים אותם בשביל הדיאטה? חוקרים מארה"ב קוראים לכם להוסיף אותו לתפריט כדי לרדת במשקל

הפרדת ביצים. ShutterStock
גלולת הרזיה?/ShutterStock

חלבון נחשב לאחד המרכיבים הכי חשובים בתזונה שלנו, והוא מסייע בבניית רקמות השריר בגוף, בחיזוק המערכת החיסונית וגם בייצור כדוריות דם אדומות. מחקר חדש מצא כי חוסר בחלבון, עלול לגרום לפגיעה לא רק במסת שריר ובפוריות, לתחושת עייפות או לנשירת שיער, אלא פוגע בדיאטה שלכם. אם אתם במקרה עושים אחת כזאת.

המחקר, שפורסם באתר American Journal of Human Biology מצא כי גישה מוגבלת לחלבון בתזונה גורמת לנשים לצרוך יותר קלוריות, מה שעלול בסופו של דבר לגרום להשמנה. ממצא זה מבוסס על ההנחה הטוענת כי אם אדם אינו אוכל מספיק חלבון כדי לענות על צרכי הגוף שלו, התיאבון הבסיסי שלו לחלבון יגרום לו להמשיך לאכול עוד ועוד.

עוד בנושא:
חוקרים מצאו את התחליף הכי בריא לבשר
עושים שריר: מיתוסים ועובדות על חלבונים ופעילות גופנית
בחנו את עצמכם: כמה אתם באמת יודעים על חלבונים?

פחות חלבון, יותר קלוריות

"מחקרים שנערכו במעבדה מראים שכאשר אנשים ניזונו מתזונה עם יחס נמוך יותר של חלבון, הם נטו לצרוך יותר קלוריות", אמרו החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת קולורדו.

החוקרים ביקשו לבדוק את הקשר בין חלבון וקלוריות על מנת ולנסות לספק הסבר חלקי על מגפת ההשמנה שפוקדת את העולם. לשם כך, צוות המחקר בחן את משקלן של 135 נשים מקוסטה ריקה משלושה מעמדות סוציו-אקונומים ואת התזונה שלהן. התוצאות הראו ששיעורי השמנת יתר היו גבוהים יותר דווקא כאשר חלקו של החלבון בתזונה היה נמוך.

השמנה בטנית. ShutterStock
האם זו הסיבה למגפה העולמית?/ShutterStock

"תאוריית מינוף החלבון" מצביעה על כך שאם חיות מקבלות מזון שמכיל כמויות נמוכות של חלבון אבל עשיר בפחמימות, הם ימשיכו לאכול פחמימות עד שהן יספקו להן מספיק חלבונים. כתוצאה מכך, צריכת האנרגיה הכוללת שלהם עולה - מה שמוביל לעלייה במשקל. עם זאת, תיאוריה זו קשה להוכחה בבני אדם שניזונים ממגוון דיאטות שקשות יותר לשליטה ובקרה.

סקירה מחקרית שפורסמה לאחרונה במגזין האמריקאי לתזונה ובדקה את ההשפעות של ארוחה עשירה בחלבון מצאה כי צריכת חלבון גבוהה מגדילה את תחושת השובע לעומת ארוחה דלה בחלבון. המנגנון לפיו חלבון משפיע על תחושת השובע עדיין לא ברור. אחת התיאוריות טוענת שתחושת השובע נובעת מהעלייה בריכוז חומצות האמינו בדם שמשפיעה על מרכז השובע במוח וגורמת לירידה בתאבון. מחקר אחר שנוסה גם הוא על נשים שהגדילו את צריכת החלבון ל-30 אחוזים מהקלוריות היומיות שלהן, מצא כי הן אכלו 441 קלוריות פחות ליום בצורה זו, ואף ירדו 5 קילו ב 12 שבועות.

על פי משרד הבריאות, מומלץ לצרוך לפחות 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם משקל גוף ביממה. החלבונים המומלצים מגיעים ממזונות כמו דגים, עוף, הודו, קטניות, גבינות דלות בשומן ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully