וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שיכולים להשפיע על הפוריות של נשים וגברים כאחד

16.2.2023 / 6:25

זוגות רבים חווים בעיות בפוריות, כאשר פעמים רבות הסיבות אינן גנטיות או רפואיות. הנה כמה דברים יומיומיים שיכולים לשנות את המשוואה עבור גברים ונשים כאחד

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

מדובר על אחת הסוגיות הכי מטרידות עבור לא מעט נשים בגילאי ה-30 פלוס, וגם עבור גברים. אומנם סיבות רבות של בעיות בפוריות אינן ניתנות לשליטה באופן מלא, כמו גנטיקה, מצבים רפואיים וכמובן ענייני גיל, אבל כאשר אתם מנסים להיכנס להריון, יתכן ויש כמה שינויים קטנים באורח החיים, שאתם יכולים לעשות.

בעיית פוריות מוגדרת כאשר לא מושג הריון לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא שימוש באמצעי מניעה. מחקרים מראים כי לאחר פרק זמן זה, 85 אחוזים מהזוגות מצליחים להרות, וכעבור שנתיים 90 אחוזים מצליחים. בגילאים צעירים (זוגות בריאים בני פחות מ-30) כשליש מהזוגות מצליחים להרות בתוך שלושה חודשים.

כאשר מדובר בבעיות בכניסה להריון, לרוב העיניים מופנות לאישה. ולא בצדק. כמחצית מהמקרים האלה, מקורם דווקא אצל הגבר. הנה כמה גורמים שדווקא תקפים לשני המינים:

השמנה - אצל בן זוג אחד, או שניהם

הקשר בין עודף משקל ובעיות להיכנס להריון כבר ידוע זמן רב, אבל מחקר של ה-National Institutes of Health מראה כי משקל גופו של הגבר חשוב בדיוק כמו משקל גופה של האישה.

המחקר, שפורסם ב-2017 בכתב העת Human Reproduction, מצא כי אצל זוגות בהם שני בני הזוג סובלים מהשמנת יתר, יכול לקחת עד 59 אחוזים יותר זמן להיכנס להריון, לעומת זוגות בטווח המשקל הבריא. לפי החוקרים, גם אם תורידו חמישה קילו בלבד, זה יגדיל את הסיכויים שלכם להיכנס להריון במהלך ששת החודשים הבאים.

אנשים שסובלים מהשמנת יתר. ShutterStock
אפילו ירידה קטנה במשקל עוזרת. בני זוג הסובלים מהשמנת יתר/ShutterStock

אתם לחוצים מדי

כולם אומרים לנשים בהריון להירגע כי "לחץ הוא לא טוב עבור התינוק", אבל זה גם לא טוב כאשר מנסים להיכנס להריון. מחקר משנת 2014 בחן 400 זוגות במשך תקופה של 12 חודשים ומצא כי נשים שעברו את הרמות הגבוהות ביותר של יצור האנזים אלפא עמילאז - סמן ביולוגי למתח - הכפילו את הסיכון שלהן לעקרות בהשוואה לאלו עם הרמות הנמוכות ביותר.

החוקרים מציינים, כי הם לא יכלו לקבוע בדיוק מדוע לחץ מוריד פוריות, אבל הם כן מציעים שאם אתם מנסים להיכנס הריון, ייתכן שתרגול יוגה ומדיטציה יסייעו באיזון הרגשות. אנשים שמנסים להיכנס להריון לאורך תקופה לא קצרה, נכנסים ללחץ וזה טבעי, אבל כדאי לנסות לשמור עליו במידת הסביר.

עוד בנושא:
סובלת מבעיות פוריות? יכול להיות שחסר לך המינרל הזה
רוצה לעשות ילדים ואתה מעל גיל 40? כדאי שתקרא את זה

עוד בוואלה!

מדאיג: ספירת הזרע של גברים ירדה ב-50% ב-50 השנים האחרונות

לכתבה המלאה

אתם עושים יותר מדי ספורט

פעילות גופנית ללא ספק מועילה לבריאות, בין אם אתם לפני, אחרי או במהלך הבאת ילדים לעולם. עם זאת, כאשר אתם מנסים להכנס להריון כדאי להוריד קצת את הקצב. מחקר משנת 2012 מצא שלנשים במשקל תקין שביצעו חמש שעות שבועיות או יותר של פעילות גופנית בעצימות גבוהה, לקח יותר זמן להיכנס להריון. פעילות גופנית מתונה לעומת זאת ,שיפרה את הפוריות. כמו כן, מומלץ לבדוק את המשקל, שכן בדיוק כמו שעודף שומן בגוף יכול להשפיע על הפוריות, כך גם מעט מדי ממנו.

אתם צופים יותר מדי בטלוויזיה

במחקר שפורסם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט, נמצא כי ריכוז זרע אצל גברים שצפו בטלוויזיה 20 שעות ומעלה בשבוע היה 44 אחוזים נמוך יותר בהשוואה לאלו שכלל לא צפו בטלוויזיה. מה עושים? נסו פשוט להמיר חלק מזמן הצפייה בטלוויזיה בפעילות גופנית מתונה, שנמצאה כמעלה את ריכוז הזרע פלאים.

גבר מעשן. ShutterStock
העישון מזיק גם לזרע. גבר מעשן/ShutterStock

אתם מעשנים

אתם כבר יודעים שעישון זה חרא של דבר, אבל מה שאתם אולי לא יודעים זה שלטבק ולניקוטין השפעות בריאותיות שליליות גם על ייצור הזרע ותפקודו. החומרים הנוצרים בבעירת הטבק נשאפים עם עשן הסיגריות, מגיעים לריאות ומשם לזרם הדם ולאיברי הגוף השונים.

אצל נשים, כך נמצא באגודה האמריקאית לפוריות - עישון מהווה גורם תורם ב-13 אחוזים מכל מקרי האי פוריות. העישון גורם לשחלות להזדקן מהר יותר, והוא פוגע בייצור הביציות.

אתם אוכלים יותר מדי בשר מעובד

אחרי שמצאו כבר לפני שנים שהוא מסרטן, אנחנו לא מתפלאים על הנתונים הבאים: מחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Epidemiology מצא כי ספירת הזרע אצל גברים שאכלו בשר מעובד פעמים רבות בשבוע, הייתה נמוכה יותר מאשר אצל גברים שלא אכלו בשר מעובד. המדענים לא הצליחו להבין מה הקשר המדויק בין השניים, אבל לשומן הרווי יש ככל הנראה תפקיד חשוב. מחקר אחר מצא כי גברים שאכלו בעיקר בשר עוף, היו פוריים יותר.

אתם עושים יותר מדי סקס

אמר אף אחד אף פעם, ובכל זאת דווקא כשמנסים להיכנס להריון אין באמת צורך לקיים יחסי מין כל הזמן. מספיק שתעשו זאת בימי הביוץ. קיום יחסי מין בתדירות גבוהה מדי עלול להוביל בפגיעה בכמות ואיכות הזרע של הגבר, וזה פוגע בפוריות. תורידו אפליקציות מעקב, תקשיבו לגוף שלכן, ממילא החשק המיני עולה בביוץ. תשתמשו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully