וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה פירות יבשים אסורים לילדים? המדריך המלא

9.2.2017 / 9:11

ט"ו בשבט הגיע ואיתו המון מארזי פירות יבשים. לפני שאתם נותנים לילדים שלכם לרדת על קערת תמרים או לנשנש קצת קשיו, כדאי שתדעו שמרבית הפירות היבשים אסורים לילדים. הנה המדריך המלא

כיצד מבצעים היימליך? מדריך/מערכת וואלה

בסרטון: כך תצילו את הילד במצב חירום

ט"ו בשבט הוא חג מאוד נחמד – הוא קליל, לא דורש יותר מדי הכנות ויש בו מלא דברים מתוקים. אבל אף שמדובר בחג בעל תדמית בריאה יחסית, חשוב שתדעו שגם בחג האילנות יש סיכונים, בעיקר כשזה נוגע לילדים שלכם. אם יש לכם ילדים בגיל הרך, ודאי כבר שמעתם שאסור להם לאכול אגוזים, אבל תופתעו לדעת שגם פירות יבשים אחרים מעמידים אותם בסכנת חנק.

עוד בנושא:
10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב
הכביסה עלולה להרעיל את הילדים שלכם
ילדים יכולים לטבוע גם מחוץ למים

על פי הנחיות ארגון בטרם לבטיחות ילדים, יש להרחיק מילדים עד גיל 5 את כל סוגי האגוזים, השקדים והפיצוחים. גם פירות יבשים אינם מומלצים שכן הם דביקים מאוד ועלולים להיצמד לקנה הנשימה. אם נותנים לילדים עד גיל 4 פירות יבשים, על ההורים להקפיד שהילדים ילעסו אותם היטב. "יש לזכור כי ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון, ועלולים לשאוף אותו לריאות. נוסף על כך, דרכי הנשימה של ילדים קטנים אינן מפותחות, ולכן קיים סיכון גדול יותר לשאיפה של מזון בשלמותו", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם.

פירות יבשים. ShutterStock
אל תשאירו את זה בלי השגחה. פירות יבשים/ShutterStock

על פי נתוני הארגון, בשנים 2008-2016 מתו 32 ילדים בגילאי לידה עד 17 כתוצאה מחנק ממזון. 87 אחוזים ממקרי החנק אירעו בבית, ופיצוחים למיניהם היו סוג המזון השכיח ביותר שבגללו ילדים אושפזו – 43 אחוזים ממקרי החנק.

עוד באותו נושא

כמה קלוריות באמת מכילה קערת פירות יבשים?

לכתבה המלאה

הילדים חזרו מהגן עם צלחת פירות, לא ניתן להם?

לפי בטרם, ניתן לתת לילדים פירות יבשים אבל בתנאים מאוד מסוימים. תמרים ושזיפים – עד גיל 4 יש להוציא את החרצן, לחתוך לחתיכות קטנות ולהשגיח על הילד בזמן האכילה (בעיקר כדי לוודא שהוא לועס היטב). צימוקים וחמוציות מותרים לילדים. פירות יבשים נוספים – כמו משמש, פפאיה או תאנים – יש לחתוך לחתיכות קטנות ולשמור על הילדים בזמן האכילה. כאמור, החשש הוא שהפירות יידבקו לקנה הנשימה ובכך ייגרמו לחנק.

לגבי אגוזים, שקדים, קשיו, פיסטוקים ושאר פיצוחים, הכלל הוא פשוט מאוד – אסור בהחלט עד גיל 5. אגוזים ושקדים שטחונים לפירורים אינם מומלצים, לפי ארגון בטרם, בשל חשש לחתיכות גדולות, אך אם המרקם חלק לגמרי – אין בעיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכל מקרה, חשוב להשגיח על הילד בזמן האכילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה לגבי הסוכר?

גם להורים שחותכים את הפירות ושומרים על הילדים שילעסו היטב, מומלץ להגביל את אכילת הפירות היבשים, בשל הסוכר הרב בהם. לדברי הדיאטנית טל ניר אוחיון, "בפירות יבשים יש רכיבים רבים שבריאים לגופנו כגון אשלגן וסידן, אך בתהליך הייבוש עולה הערך של הסוכר והם מכילים בערך פי חמישה יותר קלוריות ביחס לפירות טריים. בנוסף, חלקם גם מצופים בסוכר פשוט שמעלה את הערך הקלורי אפילו יותר. עדיף לשלב פירות טריים שמכילים ויטמינים ומינרלים רבים לצד פירות יבשים במהלך החג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully