וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מבאס אתכם? הכירו את המפתח הדני לחיים מאושרים

7.2.2017 / 13:00

למה הדנים הם בין העמים המאושרים בעולם? כי הם מצאו דרך לראות בהסתגרות של החורף דבר מעצים ולא מדכא. מסתבר שגם למי שמסתובבים רוב השנה בגופייה וכפכפים יש הרבה מה ללמוד מההוגה – תורת האושר הדנית

ShutterStock

מכירים את התחושה החמימה הזאת שאתם חשים כשאתם יושבים בחורף עם כוס שוקו חם על הכורסה, מחובקים עם אדם שאתם אוהבים במיוחד או נשאבים לתוך ספר טוב וסוחף? אז מסתבר שבדנמרק פיתחו תורה שלמה בשם הוגה (Hygge) שמבוססת בדיוק על התחושה החמקמקה הזאת. עכשיו היא תופסת תאוצה ברחבי העולם כדרך אמיתית להתגבר על הדכדוך שרבים מאיתנו חשים בעונה הקרה.

הדנים נחשבים בעיני רבים לעם השמח בעולם, וזאת למרות החורפים הקשים, הארוכים ונטולי השמש במדינתם. בקופנהגן אפילו הוקם "המוסד לחקר האושר". מנכ"ל המוסד מייק ויקינג חיבר ספר המרכז את עקרונות ההוגה לחיים מאושרים ובריאים יותר. בסיסה של השיטה הוא העצמת ה"ביחד", השלווה והנוחות. ויקינג מדגיש כי ההוגה עוסקת בשאיפה להפיק את המרב מההנאות הקטנות של החיים, בייחוד כשמזג האוויר קודר וקשה. על אף שבישראל החורף אינו ארוך או קיצוני כמו באירופה, העקרונות החיוביים של ההוגה יכולים בהחלט לתרום גם לתחושת האושר שלנו, לא רק בימים קודרים, אלא לכל אורך השנה.

עוד בנושא:
ויהי חושך: זו הסיבה שאתם מצוברחים לאחרונה
מה החלפת השעון עושה לגוף שלכם?
זה מדעי: אושר זה דבר מדבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully