וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזבל נערם בירושלים: איך זה משפיע על הבריאות שלכם?

31.1.2017 / 15:04

אלפי טונות של אשפה נערמות בירושלים בעקבות שביתת עובדי העירייה. ד"ר אריק אמסטר, מומחה לבריאות הסביבה, מסביר מהן ההשלכות של הזיהום על הבריאות של כולנו

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: אב לשלושה מירושלים מספר לאולפן וואלה! NEWS איך משפיעה עליו השביתה

הרחובות והכבישים בירושלים עמוסים באשפה בעקבות שביתת עובדי העירייה, וכ-5,000 טון של אשפה הצטברו נכון לרגע זה בבירה. מעבר למטרד האסתטי והסביבתי, הדבר עלול לפגוע גם בבריאות הציבור. כשהרי זבל נערמים בכמויות כאלה ברחובות, כמה גורמים עלולים להשפיע לרעה על הבריאות שלנו. ד"ר אריק אמסטר, ראש המגמה לבריאות הסביבה ותעסוקה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה, מסביר מהן הסכנות שעומדות לפתחם של תושבי הבירה לאור המצב.

עוד בנושא:
חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה התגלו בחיות משק
כך החיידקים בגוף שלכם קובעים באילו מחלות תחלו
האיום החדש שמעמיד מיליוני בני אדם בסכנת מוות

"הדבר הראשון שעולה בראשנו, ובצדק, כשאנחנו מדברים על זבל, זה זיהומים חיידקיים", אמר ד"ר אמסטר לוואלה! בריאות, והוסיף כי בזבל מצויים חיידקי סלמונלה ואי-קולי, המשפיעים על מערכת העיכול, וכן סטרפטוקוקוס המתבטא לרוב בזיהומים ובדלקות גרון.

"בעת החשיפה לחיידקים הללו, הסיכון להתפתחות מחלות זיהומיות עולה. חשוב להתרחק מהאשפה ולנסות להימנע ממגע איתה ככל הניתן כדי למנוע הדבקה", אמר. ד"ר אמסטר הדגיש כי "אם אין מגע ישיר (עם הזבל), הוא לא מהוה סיכון עבורנו מהבחינה הזו".

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
קרקע פורייה לחיידקים/נועם מושקוביץ

אחת הסכנות המרכזיות בהצטברות הזבל ברחובות לאורך זמן היא החשש מגזים המצטברים ועולים מתוך האשפה ועלולים להתפוצץ ולגרום לשריפות. "אם הזבל נשאר בחוץ יותר מדי זמן, הוא מתחיל להתפרק ובתהליך הזה משתחררים גזים כמו מתאן ופחמן דו-חמצני. אם האשפה לא מטופלת זמן רב, אותם גזים בריכוז גבוה עלולים להתפוצץ ולהישרף", הוסיף ד"ר אמסטר.

חשש נוסף לבריאות הציבור קשור להרכב האשפה. "יש כל מיני חומרים שנמצאים בזבל כמו מתכות", הוא הסביר. "אבל מאחר שרוב הזבל בירושלים הוא ביתי ולא תעשייתי, רוב החומרים המסוכנים שנמצאים בפסולת תעשייתית אינם מהווים בעיה במקרה הזה".

אשפה שנערמה ברחובות ירושלים בעקבות שביתת העירייה. 31 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"גזים עלולים להתפוצץ ולהישרף"/נועם מושקוביץ

עוד גורם שעלול להזיק לתושבים הוא הימצאותן של חיות ברחוב, כמו מכרסמים, ובהן עכברושים וחולדות, או חיות רחוב אחרות החשופות לזבל ובאות איתו במגע. חיות אלו עלולות להדביק אנשים במחלות זיהומיות שונות.

מחלות המועברות מבעלי חיים הנושאים חיידקים עוברות בין היתר דרך הרוק בזמן נשיכה, דרך מגע עם ההפרשות שלהן או דרך מזון ומים מזוהמים. כמו כן, טפילים כגון פרעושים, פשפשים וקרציות יכולים לעבור מחיות אל בני אדם. למחלות אלו תסמינים כגון: כאבי שרירים וחום בדרגות שונות, פריחה וקדחת. כדי להימנע ממחלות מומלץ להתרחק ככל הניתן מחיות אלו, לשמור על היגיינה ראויה, ולשטוף ידיים. אם ננשכתם בידי חיה יש לדווח לרופא המטפל ולפנות לקבלת זריקת טטנוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully