וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לעשרות שחקני כדורגל לחלות בסרטן?

אחרי שלמעלה מ-50 שחקני כדורגל באוניברסיטת וושינגטון חלו בסרטן, רשויות הבריאות במדינה ערכו בדיקה מקיפה. השבוע הם פרסמו את ממצאי הבדיקה, אבל המאמנת של הקבוצה עדיין בטוחה שהדשא הסינטטי הוא האשם

ShutterStock

האם משחק כדורגל עלול לגרום לסרטן? עם השאלה הזו התמודדו בשנים האחרונות בארה"ב, אחרי שלמעלה מ-50 שחקנים ושחקניות מאותה קבוצת כדורגל באוניברסיטת וושינגטון חלו בסרטן. הסיבה שנבדקה היא הימצאותם של כימיקלים במגרש הדשא המלאכותי עליו משחקים באוניברסיטה.

השחקנים החולים אובחנו בשנים האחרונות עם סוגי סרטן שונים ביניהם סרטן הדם, לוקמיה ולימפומה. ממצא מעניין נוסף, נגע לעמדה שבה שיחקו הכדורגלנים במגרש, והוא הראה כי למעלה מ-60 אחוזים מהשחקנים החולים שיחקו בעמדה של שוערים.

ילד כדורגל. ShutterStock
ילד כדורגל/ShutterStock

לפי עדותה של עוזרת המאמן של קבוצת הנשים בכדורגל באוניברסיטת וושינגטון, אמי גריפין, הצטברות המקרים אינה מקרית והיא קשורה להימצאותם של חלקי גומי קטנים של צמיגים, המכילים ריכוז גבוה של כימיקלים רעילים בדשא הסינטטי עליו הם משחקים.

בשנים האחרונות נערך על ידי רשויות הבריאות בוושינגטון מחקר בנושא, שממצאיו פורסמו לפני שבוע. לטענת החוקרים, מספר מקרי הסרטן שתוארו,מיישרים קו עם מספרם הממוצע של חולי סרטן באוכלוסיה הכללית במדינה. חשוב לציין כי מאז שהחלה החקירה, מספר החולים ששיחקו על אותו מגרש כדורגל באוניברסיטה, רק עולה בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully