וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמעט אחת מ-10 נשים סובלת מכאבים בזמן יחסי המין

29.1.2017 / 15:40

סקר רחב שהתקיים בבריטניה גילה כי 7.5 אחוזים מהנשים סובלות מכאבים בעת קיום יחסי המין. הממצאים הם דרך נוספת לשבור את הטאבו על הנושא שמעסיק נשים רבות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: אנשים שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר

לא הרבה נשים מדברות על זה, והנושא מוגדר כטאבו, אבל המספרים מראים שמדובר בבעיה נפוצה: לכמעט אחת מכל 10 נשים בריטיות כואב בזמן קיום יחסי מין – כך עולה ממחקר רחב שנערך בקרב 7,000 נשים בגילאי 16 עד 74. ויש לתופעה הזו שם – דיספראוניה.

הסקר שנערך בבריטניה מצא כי אצל נשים בשנות ה-50 המאוחרות וה-60 המוקדמות התופעה הייתה שכיחה יותר, כך גם אצל נשים צעירות בגילאי 16-24. עוד נמצא כי כאבים בזמן סקס היו מקושרים לבעיות מיניות אחרות, כולל יובש בנרתיק, חרדה במהלך קיום יחסי מין וחוסר הנאה מהסקס. עם זאת, יכולים להיות לתופעה גורמים פיזיים, פסיכולוגיים ורגשיים שונים שגורמים לכאבים בזמן קיום יחסי מין, ושעלולים להיות מורכבים לטיפול. חלק מהנשים בסקר אף העידו כי הן נמנעו מקיום יחסי מין, כיוון שפחדו מאוד מהכאב.

עוד בנושא:
האם יותר סקס יעשה אתכם מאושרים? כנראה שלא
למה יש אנשים שבוכים אחרי סקס?
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?

סקס. ShutterStock
נמנעות מיחסי מין בגלל הכאב/ShutterStock

הסקר בוצע על ידי בית הספר להיגיינה ומחלות טרופיות בלונדון (LSHTM) ואוניברסיטת קולג'. הממצאים שלו הראו כי 7.5 אחוזים מהנשים העידו כי הן סובלות מכאבים בעת קיום יחסי מין. 25 אחוזים מתוכן אמרו שהן סובלות בחצי השנה האחרונה בכל פעם שהן מקיימות יחסי מין ואילו 30 אחוזים מהן העידו כי הן אינו מרוצות מיחסי המין שלהן. זאת בהשוואה ל-10 אחוזים מבין אלו שאינן חוות כאבים בזמן קיום יחסי המין.

לדבר לא רק על הריון

לדברי עורכת המחקר, ד"ר קירסטן מיטשל, הסיבות לדיספארוניה (dyspareunia) הן מרובות. "אצל נשים צעירות זה יכול להגיע מפני שהן רק מתחילות להתנסות בחיי מין והן נותנות לפרטנר שלהן לקבוע ומוכנות לקחת חלק בדברים שלא מעוררים אותן מינית. יכול להיות שהן גם חשות במתח מכיוון שזה חדש להן והן לא מרגישות ב-100 אחוז בנוח עם השותף המיני שלהן".

לדברי ד"ר מיטשל, נשים רבות, גם מבוגרות, חוששות לדבר על הנושא, ולכן חינוך מיני יכול להועיל. "בחינוך מיני מדברים בעיקר על מחלות מין והריונות, אבל צריך לכלול גם שיחות על מה הופך מין למהנה ואיך לתקשר באשר לעדיפויות שלנו ולביטחון בבן הזוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully