וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא אוויר: כל הדרכים להקל על תינוק שסובל מגזים

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

9.2.2017 / 7:00

אחת הבעיות הראשונות שכל הורה טרי מתמודד איתה היא גזים. היא מסבה לתינוקות כאבים וגובה מההורים מחיר בשעות שינה וכאב לב. אז מה אפשר לעשות? אספנו כמה טיפים

אילוסטרציה. ShutterStock
ככה זה יהיה במשל 3 חודשים?/ShutterStock

הורים לומדים מהר מאוד שבכי הוא פשוט חלק מהחיים כשיש תינוק בבית. אבל גם כשמתחילים להתרגל, צליל בכיו של התינוק שלכם הוא תמיד משהו שמכווץ את הלב וגורם למוח לעבוד שעות נוספות בניסיון להבין למה הוא בוכה? מה מפריע לו? ואיך אתם יכולים לעזור לו?

אחת הסיבות הנפוצות להתקפי בכי בקרב תינוקות, במיוחד בשלושת החודשים הראשונים לחייהם היא כאבי בטן. תופעה שמכונה בפי רוב האנשים 'גזים', ויש רופאים המכנים אותה קוליק. לא משנה איך תקראו לזה, הכוונה היא להתקפים עוויתיים, הפוקדים לרוב תינוקות בני שבועיים עד שלושה חודשים, וגורמים להם להתפתל מכאבים. אחת הסברות היא שהכאבים הם תוצאה של חוסר בשלות של מערכת העיכול של התינוקות.

הזמן הוא התרופה הכי טובה, אומר הפתגם הידוע. והוא אינו שוגה – רוב התינוקות יפסיקו לסבול מהגזים סביב גיל 3 חודשים. אבל גם שלושה חודשים הם פרק זמן משמעותי, ויש כמה דברים שאפשר לנסות כדי להקל על כאבי התינוק. הנה כמה מהם:

תינוק אוכל. ShutterStock
בלי אוויר בפטמה/ShutterStock

בזמן האכלה
אחת הסברות לגזים היא שמדובר באוויר שנלכד במערכת העיכול בזמן שהתינוק אוכל, ומתקשה למצוא את דרכו החוצה לאחר מכן.

מומלץ להאכיל את התינוק בתנוחה שבה הוא אינו מאוזן לחלוטין, אלא מעורסל בתנוחה אלכסונית, כשראשו גבוה מגופו.

יש לוודא שבזמן שהתינוק אוכל, הבקבוק מוחזק בזווית כך שהפטמה מלאה בנוזל ולא באוויר. אם יהיה בה אוויר, התינוק עלול לבלוע אותו.

מדי כמה דקות קחי הפסקה מההאכלה והרימי את התינוק לגרעפס, על מנת שיוכל לשחרר גזים שנבלעו בזמן האכילה.

הקלה מיידית
אם התינוק נמצא בהתקף בכי ונראה שהוא סובל, יש כמה דברים שתוכלו לעשות באותו רגע ועשויים להקל עליו. שימו לב, שאת רובם לא מומלץ לבצע על בטן מלאה, ודאו שחלפה לפחות שעה מאז הארוחה האחרונה:

אמבטיה - רחצה במים החמימים עשויה להוות גם הקלה פיזית על הכאבים וגם הסחת דעת מבורכת מהם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תינוק עושה אמבטיה. ShutterStock
מרגיעה גם מבוגרים, אז למה לא תינוקות? אמבטיה חמימה/ShutterStock

נמר על עץ – החזיקו את התינוק כך שגופו מונח לאורך האמה שלכם (עם הפנים מטה) וצמוד לגופכם. הלחץ המתון על הבטן מקל לפעמים על הכאבים ומסייע בשחרור הגזים, ואילו הקרבה אליכם מרגיעה את התינוק הסובל.

ערסול – תנוחת ערסול שבה רגליו של התינוק מורמות מעל לגובה האגן מסייעת ומקלה על כאבי הגזים. ניתן לערסל את התינוק בידיים, במנשא בד או בתוך שמיכת ערסול.

תנועה – תנועתיות מסייעת לגזים הכלואים במערכת העיכול להשתחרר ולמצוא את דרכם החוצה. זה יכול להיות בקפיצות על כדור פיזיו, בריקוד על הידיים של אמא או אבא, או אפילו בטיול בעגלה מחוץ לבית.

צעדים מניעתיים
יש כמה דברים שאפשר לעשות באופן שוטף בניסיון להפחית את התקפי הגזים או להקל על חומרתם.

עיסוי תינוקות. ShutterStock
לפחות פעם ביום. עיסוי בטן לתינוק/ShutterStock

תזונת האם – במידה שהאם מניקה, יתכן שלהרכב התזונה שלה יש השפעה על התקפי הגזים של התינוק. ניתן לנסות להמנע או להפחית במאכלים שידועים כגורמים לגזים: ירקות מצליבים, קטניות ומוצרי חלב. במידה ואין שינוי, ניתן לחזור לתפריט רגיל.

תזונת התינוק - אם התינוק ניזון מתמ"ל, ניתן לשקול להחליף את סוג הפורמולה לכזו שקלה יותר לעיכול, דלה בלקטוז ומכילה חלבון מפורק חלקית.


עיסוי בטן – ניתן לבצע עיסוי עדין לבטנו של התינוק, בתנועות מעגליות. את העיסוי מומלץ לבצע לפחות פעם ביום, כדי לסייע לשחרר גזים ממערכת העיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully