וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול שורש: מאכלים חריפים שעושים לכם רק טוב לבריאות

26.1.2017 / 14:58

אם אתם עוקבים אחרינו, כבר שמעתם על היתרונות הרבים של פלפל הצ'ילי החריף. אבל הוא לבד. הנה 3 שורשים חריפים שמשפרים את הבריאות ומוסיפים על הדרך גם הרבה מאוד טעם לאוכל. ולחיים

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בווידיאו: פלפל חריף באמת יכול להאריך לכם את החיים

אנחנו רגילים להתייחס לתבלינים חריפים כמשהו שמוסיף טעם לאוכל שלנו, אבל מסתבר שהם מסוגלים להרבה יותר. אחרי שהתבשרנו בשבוע שעבר שפלפל חריף מאריך חיים ושצריכת צ'ילי נקשרה לירידה בשיעור התמותה הכללי ב-13 אחוזים, ואחרי שחוקרים גילו כי התבלין החריף אפילו עוזר במניעת סרטן השד, אספנו עבורכם עוד שלושה מאכלים עמוסי טעם ופיקנטיים שנמצאו כמועילים לבריאות, מאריכי חיים ומונעי מחלות. הנה הם:


עוד בנושא:
7 דברים בריאים שלא ידעתם על האוכל שלכם
חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא
8 צמחים מרחבי העולם שעושים טוב לבריאות

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
שורש פלא,. ג'ינג'ר/ShutterStock

ג'ינג'ר

זנגביל, שאנחנו מכירים יותר בשם ג'ינג'ר, מוכר כצמח מרפא וכתבלין כבר המון שנים. החומר הפעיל בזנגביל נקרא ג'ינג'רול, והחלק בו עושים שימוש הן במטבח והן ברפואת צמחי המרפא הוא השורש.

לזנגביל סגולות בריאותיות רבות, והוא נחשב כצמח מרכזי ברפואת צמחי המרפא. הוא מקל על בחילות והקאות בהריון ומגביר תיאבון. יש לו יכולות אנטי דלקתיות והוא עוזר מאוד במצבים של דלקות מפרקים. בנוסף, זנגביל מכייח ומפרק ליחה, ולכן מנקה את מערכת הנשימה.

מחקר שנערך בספטמבר האחרון ופורסם בכתב העת Agricultural and Food Chemistry מצא כי שילוב של קפסאיצין – מרכיב עיקרי בצ'ילי החריף, יחד עם הג'ינג'רול, עשוי להוריד את הסיכון לחלות בסרטן.

עוד באותו נושא

10 מאכלים לבנים שאתם חייבים להכניס לתפריט

לכתבה המלאה
שורש חזרת. ShutterStock
לא רק בפסח/ShutterStock

שורש חזרת

אתם בוודאי מכירים אותו רק מליל הסדר, אבל השורש החריף הזה הוא קרוב משפחה של הכרובית והברוקולי והוא שייך למשפחת המצליבים, שיתרונותיה הבריאותיים הם רבים, וכוללים אפילו מלחמה במחלת הסרטן. בנוסף, שורש החזרת מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון ויטמין B, אשלגן מגנזיום וברזל. לעיתים מיוחס לו טיפול או מניעת מחלות דלקתיות כגון דלקות בדרכי השתן.

שורש וואסאבי. ShutterStock
קרוב משפחה של הברוקולי/ShutterStock

וואסבי

הנה עוד חבר שמגיע אלינו היישר ממשפחת המצליבים המיטיבה והטובה, והוא מלא ביתרונות בריאותיים. בראש ובראשונה, החזרת מחזיקה בתכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות שמחסלת חיידקים. בגלל התכונה האנטי בקטריאלית, אגב, הוא מושלם לאכילה יחד עם דג נא, שיש לו נטייה למשוך חיידקים - והנה לכם ההיגיון שעומד מאחורי השילוב שלו עם סושי. למקרה שחיפשתם אחד כזה.

בנוסף, הוואסבי, כמו רבים ממשפחת המצליבים, מחזיק בתכונות אנטי סרטניות והוא עשוי למנוע התפתחות של מחלות סרטן בגילאים מאוחרים. הוואסבי גם טוב לבריאות הלב וכלי הדם והוא מונע צימות של טסיות הדם – מה שעלול להיות קטלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully