וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק: הדרך הכי פשוטה לשיפור הראייה שלכם

מאור מואיגר

4.2.2017 / 8:20

מרגישים שאתם מכווצים את העיניים יותר ויותר כדי לזהות עצמים רחוקים? מחקר חדש מציע דרך קלה ואפקטיבית למניעת הידרדרות נוספת של הראייה לטווח ארוך

משקפיים לראייה למרחק. ShutterStock
קוצר ראייה - בעיה עולמית/ShutterStock

הראייה למרחק מידרדרת מיום ליום ואתם לא מבינים למה? מסתבר שאתם ממש לא לבד. קוצר הראייה הפך לתופעה נרחבת וחמורה בעולם במודרני. מחקר שנערך במוסד האמריקאי הלאומי לחקר העין, מצא ש-33 אחוזים מהאמריקאים סובלים מקוצר ראייה. עוד נמצא כי משנות ה-70 נרשמה עלייה חדה ומשמעותית במספר המקרים, כאשר בסין ובמדינות המזרח המצב חמור בהרבה. מחקר נוסף מצא שלא פחות מ-90 אחוזים מתלמידי התיכון במדינות אלו מתקשים לראות למרחק.

מומחים מעריכים כי שורה של גורמים גנטיים וסביבתיים משפיעים על הראייה שלנו. על אף שאי אפשר לשים את האצבע על גורם מרכזי הגורם לתופעה, נראה כי לשהייה בחללים סגורים ללא אור שמש טבעי יש השפעה ניכרת על בריאות העיניים שלנו. מחקרים רבים מצביעים על כך שההתפתחות הטכנולוגית שתרמה רבות לעולם, פגמה מנגד באחד החושים המשמעותיים והחשובים ביותר שלנו.

עוד בנושא:
מחלה של צעירים: מה גורם לאביחי אוחנה לאבד את מאור עיניו?
רואים לכם בעיניים: איזה מחלות משתקפות מהעיניים שלכם?
בואו לבדוק: האם אתם רואים כמו בני 18 או 70?

אז איך נוכל לשפר את המצב?

החדשות הרעות – אם עברתם את גיל 30 יהיה קשה לשפר את הראייה שלכם. מומחים מסבירים שהראייה בדרך כלל מתחילה להידרדר בגיל ההתבגרות, כאשר העין גדלה ומתפתחת. חשיפה מועטה לאור, כך מסבירים, גורמת לעין לזוז בתדירות גבוהה מהצפוי, בחיפוש אחר מקור אור, מה שלאורך זמן פוגע בתהליך ההתפתחות שלה וביכולתה להתמקד בעצמים מרוחקים, לזהות ולנתח אותם.

החדשות הטובות – בקרב צעירים, ילדים ובני נוער אפשר לשפר את המצב, ואפילו די בקלות. מחקר חדש שנערך בנושא מצטרף לשורה של פרסומים המצביעים על קשר ישיר בין מחסור באור מהשמש לבין יכולת הראייה למרחק. חוקרים מאוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון ראיינו 3,100 גברים ונשים, בין היתר על החשיפה שלהם לאור השמש לאורך חייהם.

ילד עם משקפיים. ShutterStock
ההידרדרות מתחילה בילדות/ShutterStock

בבדיקה נמצא כי מי שנחשף לאור רב מהשמש בין הגילאים 14 עד 19 היה בסבירות נמוכה יותר ב-25 אחוזים לפתח קוצר ראייה. עוד נמצא במחקר כי החשיפה לאור השמש עד גיל 30 תורמת גם היא לראייה, אולם בגיל ההתבגרות ההשפעה היא החזקה והקריטית ביותר.

מהמחקר האחרון בנושא קשה להעריך אם חשיפה מועטה לאור השמש באמת גורמת לקוצר ראייה, אך קייטי וויליאמס, החוקרת הקלינית שהובילה את המחקר, מעריכה כי משהו בחשיפה לאור השמש משפיע על האופן בו העין גדלה, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער.

יתרונותיה הרבים של השמש לא משפיעים רק על הראייה שלנו, מחקרים רבים שנערכו בנושא מצאו שהיא עשויה לסייע לשפר את בריאות העצמות, להעצים את תפקוד המוח וכן למנוע לחץ ודיכאון. אז זה זמן מצוין לפתוח את הווילון ולתת לחום המלטף שלה להיכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully