נושאים חמים

הסוף לתירוצים: כך תדרבנו את עצמכם להתאמן בבית

החלטתם לזנוח את מכון הכושר ולהתאמן לבד? עכשיו נשאר רק לנצח את הקול הפנימי שמונע מכם לעשות את זה. הכירו 7 טיפים שיעזרו לכם להביס אותו אחת ולתמיד

בווידאו: אם כבר יש לכם מוטיבציה - כך תעלימו את הכרס

בלי לשלם לחדר כושר, בלי לסבול את הצפיפות, ובלי להיות תלויים באף אחד: על הנייר, להחלטה לעשות כושר בבית יש יתרונות רבים, אבל היא גם עומדת בפני איום קשה ומשמעותי – המוטיבציה שלנו. אז כדי לצלוח את המלחמה הפנימית האינסופית הזאת אספנו עבורכם 7 עצות שיסייעו לתת לכם את הדחיפה הראשונה והכל כך נחוצה הזאת לקראת ההתעמלות.

עוד בנושא:
עונג שבת: לא צריך להתאמן כל יום, מספיק להתאמן בסופ"ש
הטריק המנטלי שיהפוך את אימוני הכושר שלכם לקלים יותר
אלה שלושת סוגי הספורט שיאריכו לכם את החיים

1. אל תמהרו לצאת בהצהרות

מכירים את זה שאתם משחילים את העובדה שאתם מתאמנים בכל שיחה עם החברים ובכל פוסט בפייסבוק? אז הנה נתון מעניין שאולי יגרום לכם להפסיק: מחקר חדש מצא שכשאנחנו מפרסמים את התוכניות שלנו ברשתות החברתיות, פוחת הסיכוי שנממש אותן. עם זאת, לאחר האימון אתם יכולים להרגיש חופשי לדרוש טפיחה וירטואלית על השכם. מומחים מעריכים כי התגובות החיוביות ברשת לאחר האימון דווקא יתרמו לתחושת הסיפוק ובכך ישפרו את המוטיבציה להמשיך בו.

סלפי בחדר הכושר (ShutterStock)
עדיף לחכות עם הסלפי לאחרי האימון (צילום: Shutterstock)

2. הכינו את השטח

כשאנחנו מחליטים להתאמן בבית אנחנו בדרך כלל אומרים שנעשה את זה "מתישהו, כשנתפנה מכל שאר העיסוקים". אם אתם רוצים באמת לדבוק בהחלטה להתאמן לשם שינוי, כדאי להתחיל להתייחס לאימון כאל פגישה עסקית לכל דבר. מומלץ להכניס את האימון ללו"ז שלכם ולעדכן את הקולגות ובני המשפחה שלא תהיו פנויים בזמן הזה. תחמו לעצמכם פרק זמן עם כמה שפחות הפרעות והרשו לעצמכם את הניתוק שהייתם מאפשרים לעצמכם בבדיקה אצל הרופא או בפרזנטציה חשובה בעבודה. מומלץ גם להגדיר בבית אזור ייעודי לאימון וכדאי למקם אותו הרחק מהטלוויזיה, מהמקרר או מכל הסחת דעת אפשרית.

3. אתגרו את עצמכם

אם הייתם מחליטים שאתם חופפים את הראש רק בימים שאתם מתאמנים – היה לכם הרבה יותר קשה לפספס אימון, נכון? החלטות כאלה, שיש להן השפעה מיידית וישירה על אורח החיים שלכם יהפכו את הוויתור על האימון לעניין משמעותי וחשוב יותר. אם אתם לא בקטע של לוותר על דברים, אתם תמיד יכולים לנסות גם את דרך החיוב – תגמלו את עצמכם בארוחה מפנקת ומזינה לאחר האימון, צאו לבילוי שאתם מחכים לו כבר הרבה זמן, או פנקו את עצמכם עם כל תמריץ אחר שייתן לכם סיבה אמיתית לחכות לאימון הבא, במקום לפחד ממנו.

4. הפכו את הסמארטפון למאמן האישי שלכם

היום אנחנו כבר לא צריכים לשלם מאות שקלים למאמן אישי, פשוט בגלל שהטלפון שלנו חכם מספיק כדי לעשות את זה בעצמו. הורידו את האפליקציה שתעזור לכם לעקוב אחרי האימונים, להתמיד בהם ואפילו להשיג תוצאות טובות יותר במהלכם.

איך עושים את זה? אם אתם בקטע של אימונים קצרים, האפליקציה Seven Minute Workout תעשה בשבילכם את העבודה ותוכלו להוריד אותה בחינם לאנדרואיד ולאייפון. שימו לב שהאימונים האלה אינטנסיביים ולא מתאימים לכל אחד. אם אתם רוצים אימון ארוך ומקיף יותר, האפליקציה Jefit תעזור לכם לבנות אימוני כוח ממוקדים מתוך כ-1,300 תרגילים, ותציג לכם סטטיסטיקות מועילות על שיטת האימון שלכם. גם היא זמינה בחינם לאנדרואיד ולאייפון.

אישה מתעמלת עם סמארטפון (ShutterStock)
מאמן אישי בכף ידכם (צילום: Shutterstock)

5. הכניסו את עצמכם למוד הנכון

הבעיה האמיתית עם האימון בבית הוא שאנחנו מרגישים בו יותר מדי בבית. בניגוד לחדר הכושר שאליו אנחנו הולכים במטרה אחת ברורה, הבית הוא המפלט שלנו והמקום שבו אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים, מה שמקל עלינו לברוח לרביצה על הספה או לדלת המקרר.

אז מה עושים? מחקר מאוניברסיטת נורת'ווסטרן מצא את הנתון המעניין הבא: כשאנחנו לובשים בגדי אימון אנחנו מגבירים את המוטיבציה להתאמן. הלבוש עוזר לנו להיכנס למצב המנטלי הדרוש לפעילות מכיוון שכשאנחנו מחליטים להתאמן ומתלבשים בהתאם, אנחנו לא משאירים לעצמנו הרבה מקום לתירוצים או לוויתורים.

6. תעדו כל דבר

גם אתם מכורים לתחושת הסיפוק האדירה שאתם מרגישים בסוף האימון? מה אם היינו אומרים לכם שיש דרך מצוינת לקחת את התחושה הזאת ולהעביר אותה לתחילת האימון?
שיטה מומלצת לעשות זאת היא לשבת בסוף כל אימון ולתעד את התחושות שהרגשנו לפניו, במהלכו ואחריו, ובנוסף לצלם תמונות וסרטונים לאורכו. כך, כשאנחנו חסרי מוטיבציה להתאמן, באמצעות היומן והתמונות מתאפשר לנו דו שיח נדיר וחיוני עם עצמנו, שדרכו אנחנו נזכרים כמה כיף להגדיר לעצמנו מטרה, לדבוק בה ולצלוח אותה בגדול.

גבר כותב באימון גופני (ShutterStock)
תעדו את תחושת הסיפוק (צילום: Shutterstock)

7. ותרו לעצמכם (אבל לא באמת)

לשקר זה מבורך - כל עוד זה נעשה למען מטרה טובה וכל עוד אנחנו משקרים רק לעצמנו. אומרים שעם הרעב בא התיאבון וזה תקף גם בשריפת הקלוריות מהארוחה. אין לכם כוח להתאמן? אמרו לעצמכם שתעשו תרגיל אחד בלבד ותפסיקו. ברוב המקרים, ברגע שהדופק יעלה גם המוטיבציה תצטרף אליו, ותחושת הניצחון בתום האימון שהתחיל באנרגיות נמוכות, תיתן לכם בוסט אדיר שיעצים גם את האימונים הבאים.