נושאים חמים

סל בריאותהמאכלים שכדאי לכם לקנות, ואלה שפחות

בשנים האחרונות כולנו מאוד מודעים לבריאות שלנו, ומעדיפים לצרוך מזון שיעשה לנו טוב לגוף. כחלק מהמגמה הזו, משרד הבריאות עתיד להתחיל לסמן מוצרים מזון בירוק ובאדום – בריא ולא בריא – כדי שנוכל לבחור את האוכל שיעשה לנו טוב. עד שזה יקרה, החלטנו לבדוק בעצמנו אלו מאכלים חדשים כדאי לנו לרכוש,... ואלו פחות. אז איך בודקים? על פי ארגוני הבריאות בעולם, התפריט היומי שלכם אמור לכלול 45 עד 65 אחוזים של פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. 25 עד 35 אחוזים של שומן, וכ-1,500 מ"ג ליום, כשהגבול העליון הוא עד 2,400 מ"ג. מבולבלים? מה שזה אומר בפועל זה כשאתם בוחרים מוצר אתם צריכים לוודא שאין בו יותר מ-800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם של שומן רווי. אם מדובר במשקה, הקפידו שלא יהיו בן יותר מ-100 מ"ג נתרן, עד 6 גרם סוכר ועד 3 גרם שומן רווי. הנתונים האלה לקוחים מוועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. ואלו בדיוק הערכים לפיהם נבדוק את המוצרים שנסקור במדור החדש שלנו. אז מה נכנס לסל הבריאות שלנו? בואו לגלות.קראו עוד