וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון שילמד אתכם איך להציל את הילד במצב חירום

15.1.2017 / 14:45

אמא מטקסס הצילה את בתה השבוע מחנק והפכה לתופעת רשת. כדי שגם אתם תדעו מה לעשות בשעת חירום, ביקשנו מהפרמדיק תומר רייט ללמד אותנו איך מצילים ילד מחנק. צפו בהדגמה

כיצד מבצעים היימליך? מדריך/מערכת וואלה

אמא מטקסס הצילה את חייה של בתה בשבוע שעבר, והפכה לתופעת רשת. הפעוטה בת השנה נחנקה מחטיף ורצה אל אמה כשפניה כחולות, האם ביצעה בה לפיתת היימליך והצילה את חייה. אנחנו מאחלים לכם לא למצוא את עצמכם בסיטואציה כזו, אבל אם כן, חשוב שתדעו איך להתמודד איתה. הזמנו לאולפן את תומר רייט, פרמדיק ומדריך במגן דוד אדום, כדי ללמוד איך מעניקים עזרה ראשונה לילד שנחנק מגוף זר.

עוד בנושא:
צפו: כך מבצעים את שיטת היימליך
זהירות: אפשר לטבוע גם אחרי שיוצאים מהמים
חבלת ראש: 10 סימנים שצריך לגשת למיון

אם התינוק נחנק והגוף הזר בולט מפיו, בהנחה שהוא בהכרה, יש להוציא את הגוף הזר. רייט מדגיש כי במקרים רבים הורים עלולים לגרום בכך לנזק, ולכן יש לעשות את זה רק אם הגוף הזר ממש בולט החוצה ואפשר לראות אותו. אם לא רואים את הגוף הזר, יש לבצע לחיצות חזה וטפיחות בין השכמות במטרה להוציא את מה שחוסם את הריאות. בתחילה עושים חמש טפיחות בין השכמות, הופכים את התינוק, ולאחר מכן חמש לחיצות חזה. יש להמשיך בסבבים חוזרים עד שהחפץ הזר ייצא.

אם זה לא קורה, או אם הילד מחוסר הכרה, יש לפנות למוקד 101, שם הפרמדיקים ידריכו אתכם בפעולות החייאה. לילדים גדולים יותר, יש לבצע לחיצות לא על החזה, אלא יותר בסגנון היימליך – לחיצות ברום הבטן, מעל הפופיק ומתחת לצלעות.

צפו בסרטון כדי לראות את ההדגמה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully