וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לעישון בילדות מעלה משמעותית את הסיכון להפלה

12.1.2017 / 11:57

מחקר סיני שניתח נתונים של למעלה מ-20 אלף נשים גילה שנשים שגדלו בילדותן בבתים שבהם אחד או שני ההורים עישנו סיגריות נמצאות בסיכון מוגבר לאובדן הריון, גם אם הן בעצמן אינן מעשנות

רויטרס

בווידאו: כיצד מתמודדים 300 מיליון סינים עם האיסור לעשן במקומות ציבוריים?

ההשלכות המזיקות של חשיפה לעישון פאסיבי ידועות כבר מזה זמן. מדובר על סיכון מוגבר לתחלואה בסרטן ריאות, מחלות לב וכלי דם, שבץ ואפילו לידת עוברים במשקל נמוך מהממוצע (במקרה של חשיפת האם לעישון משני בזמן ההריון). אלה רק כמה מהדוגמאות, ויש עוד שנבדקו והוכחו מחקרית. אבל מחקר חדש שמגיע מסין מוסיף לרשימה הזאת סעיף נוסף ומדאיג במיוחד. נשים שאינן מעשנות, אך נחשפו לעישון פאסיבי בילדותן, נמצאות בסיכון מוגבר לחוות הפלות.

על פי הדיווח ברויטרס, חוקרים סיניים גילו שלנשים שאינן מעשנות אך גדלו בילדותן בבתים שבהן אחד או שני ההורים עישנו יש סיכוי גבוה ב-20 אחוזים להפלות טבעיות, ביחס לנשים שלא נחשפו לעישון פאסיבי בילדותן. לנשים שנחשפו לעשן סיגריות בתדירות של 5 פעמים בשבוע או יותר היה סיכוי גבוה ב-14 אחוזים לאבד הריונות מסיבות שונות. לעומתן, נשים לא-מעשנות, שרק אחד מהוריהן עישן, או שנחשפו לעישון פחות מחמש פעמים בשבוע בממוצע לא היו בסיכון מוגבר להפלות.

עוד בנושא:
עישון בהריון מעלה מאוד את הסיכון לתסמונת טורט
נזקי הסיגריות ישארו בדנ"א שלכם גם 30 שנה אחרי שתפסיקו לעשן
מחקר: כוס יין לפני הסיגריה, מונעת חלק מנזקי העישון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשנות את המוסכמות החברתיות הנוגעות לעישון ועישון פאסיבי. בטי דרייפר מעשנת ליד בתה, מתוך הסדרה "מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוצאות המחקר, שהתפרסמו בכתב העת Tobacco Control, ניתחו נתונים של יותר מ-20 אלף נשים בנות 50 ומעלה, 57 אחוזים מהן נחשפו לעישון פאסיבי בילדותן. "הממצאים שלנו מהווים תימוכין נוספים למדיניות חקיקה נוקשה של אזורים נקיים מעישון ואכיפתה בסין, ולקידום מדיניות של בתים ללא-עישון שיגנו על בריאותם של ילדים. הם גם מדגישים את הצורך בקמפיינים שישנו את הנורמות החברתיות שנוגעות לעישון ועישון פאסיבי", כתבו החוקרים במאמר שסיכם את עבודתם.

כמו לכל מחקר, גם למחקר זה יש מספר מגבלות טכניות שראוי לקחת בחשבון. העיקרית בהן היא העובדה שאיסוף הנתונים מהנשים שהשתתפו במחקר התבסס בחלקו לפחות, על זיכרונות ילדותן. בנוסף, החוקרים לא הצליחו לברר באופן גורף האם הנשים נחשפו לעישון פאסיבי במהלך ההריונות שלהן או מה היה גילן של חלק מהמשתתפות במחקר, בעת שחוו את ההפלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully