נושאים חמים

על פלקסיטריאניזם כבר שמעתם?

חלק מאיתנו מגלגלים את הרעיון בראש ואחרים כבר מיישמים אותו מזמן. אם גם אתם רוצים לצמצם את צריכת הבשר שלכם אבל לא מוכנים לוותר על חלבונים מן החי עד הסוף. זו הדיאטה בשבילכם

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

די בטוח השצמחונים והטבעונים לא יאהבו את זה, אבל יותר ויותר אנשים בעולם מכנים את עצמם חצימחונים, או בלועזית פלקסיטריאנס (flexitarian). נכון, לא מדובר במשהו מהפכני או אפילו חדש, אבל בעת האחרונה הפכה התזונה הזו לפופולרית בחלקים שונים של העולם. הסיבות לבחירה בה לא נובעות כמובן רק ממניעים בריאותיים, אלא משלבות בתוכן גם דאגה לבעלי החיים ולסביבה.

אז איך זה בדיוק עובד? אנשים שמאמצים את הדיאטה הזו נשענים על תפריט טבעוני או צמחוני ברובו, אבל משלבים בו תוספת בשר או דגים מאיכות טובה, אבל בתדירות נמוכה - משהו כמו אחת לשבוע. האם מדובר בתזונה חדשה שהולכת לסחוף את המין האנושי כולו ועל מה בכל זאת חשוב להקפיד, בין אם אתם טבעונים ובין אתם חצימחונים? הדיאטנית שלנו, טל ניר אוחיון עם כל התשובות.

עוד בנושא:
בשר זה קצח: מקורות מעולים לחלבון מן הצומח
סופינג: כך הפך המרק לטרנד בריאות לוהט
המכון האמריקאי לחקר הסרטן ממליץ על תזונה צמחונית
יום הטבעונות העולמי 2016: כמה טבעונים חיים בישראל?