וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום

10.1.2017 / 7:10

הם לא נראים חשודים, אז אתם לא עושים מזה עניין, אבל מסתבר שחלק מהפריטים שאתם נוגעים בהם הכי הרבה הם כל כך מזוהמים שכדאי לכם לחשוב פעמיים. ולשטוף ידיים

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

תודו שהתגעגעתם. כבר מזמן לא היה כאן מחקר שבודק כמה חיידקים יש על החפצים היומיומיים שאתם משתמשים בהם. אז הנה חזרנו: מחקר של אוניברסיטת אריזונה בדק את המטבח, המקלחת, הבית שלכם ואפילו כמה מקומות בחוץ, ומצא איזה פריט הוא הכי מזוהם למגע. תתפלאו - זה לא מושב האסלה שלכם.

עוד בנושא:
הסיבה הדוחה שתגרום לכם להפסיק להשאיר ספלי קפה במשרד
למה מילוי מחדש של בקבוקי פלסטיק הוא כל כך גרוע?
מייבש ידיים חשמלי מפיץ פי 1,300 יותר חיידקים ממגבות נייר

מגבות רחצה תלויות בחדר אמבטיה. ShutterStock
סופגות מים, אבל גם חיידקים (צילום: shutterstock)/ShutterStock

1. המגבת שבכיור האמבטיה

מגבות נועדו לספוג מים, מה שאולי עובד כשאתם רוצים להתנגב אחרי המקלחת, אבל לא תורם כשמדובר על חיידקים שרק מחפשים איפה להתפתח. מגבות משמשות כר פורה לחיידקים ולמיקרובים אחרים משום שהן עונות על רוב הקריטריונים של בית גידול מוצלח: לחות, טמפרטורות חמימות, חמצן, מזון וחומציות (pH) ניטרלית.

בניגוד למגבות הרחצה שבאמבטיה, מגבות אלה משמשות גם את האורחים שלכם, כך שמספר החיידקים יכול להיות רחב יותר. מה גם שרוב האנשים לא מכבסים אותן בדירות גבוהה. יש לכבס את המגבות כל יומיים שלושה, ולייבש אותן – ממש כפי שאתם עושים למגבות הרחצה. אולי אפילו יותר.

התדירות המפתיעה שבה אתם צריכים לכבס את המגבת שלכם

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מעמד למברשות שיניים. ShutterStock
תודו שגם אתם לא ממש מנקים שם (צילום: shutterstock)/ShutterStock

2. המתקן למברשת השיניים

שמורה נוספת לחיידקים, לא רחוקה מהשמורה הקודמת, היא המתקן שמחזיק את מברשות השיניים שלכם ליד הכיור. "אנשים אף פעם לא מנקים אותם", אמר פרופסור צ'ארלס גרבה, מיקרוביולוג מאוניברסיטת אריזונה למגזין TIME.

לדבריו, דו"ח משנת 2011 של ארגון הבריאות הציבורי NSF מצא כי 27 אחוזים מהמתקנים שמחזיקים את מברשות השיניים הכילו חיידקי קוליפורם - חיידקים גורמי מחלה ששייכים למשפחה הכוללת גם את הסלמונלה ואת חיידק האי קולי.

.האמת המגעילה על מברשת השיניים שלך

ספוגית לניקוי כלים. ShutterStock
קטנה, אבל ממזרה (צילום: shutterstock)/ShutterStock

3. ספוגית לניקוי כלים

והנה הגענו לפריט הכי מזוהם במטבח, ביתם של מיליוני חיידקים – ספוגית לניקוי כלים. המחקרים מראים כי 75 אחוזים מהספוגיות האלה מכילות חיידקי קוליפורם. ואם אנחנו כבר במטבח, שווה לדבר גם על קרש החיתוך שלכם, שמרביתכם בוודאי רק שוטפים אותו ולא מנקים ביסודיות. ובכן, לדברי החוקרים מאריזונה – אם אתם רוצים לנקות דברים כמו שצריך במטבח – אתם צריכים לשלוח אותם לשטיפה במדיח כלים. כן, גם את הספוגית.

מהו הפריט הכי מזוהם במטבח שלכם?

בחורה יושבת בשירותים עם סמארטפון ביד. ShutterStock
איכסוש (אילוסטרציה: shutterstock)/ShutterStock

4. הטלפון הנייד שלכם

ואם אנחנו מדברים על החפצים המטונפים שאנחנו נוגעים בהם הכי הרבה מדי יום – הטלפון הנייד שלכם ללא ספק לוקח את ההובלה. מחקרים מצאו שאחד מכל שישה מכשירי טלפון מכיל חיידקים צואתיים, כשהסיבה העיקרית היא שרבים פשוט לוקחים אותו איתם לשירותים. לא מאמינים? תקראו את זה:

הטעות הדוחה שכולכם עושים בשירותים

עגלת סופרמרקט. ShutterStock
טריוויאלי? לא ממש (צילום: shutterstock)/ShutterStock

5. עגלות סופרמרקט

ולבסוף, כשאתם כבר יוצאים מהכר הפורה של החיידקים, זה שאתם קוראים לו בית, החפץ הכי מזוהם בסביבה הוא ככל הנראה עגלת הסופרמרקט. "כמעט מאה אחוזים מהעגלות הן בית לחיידקי אי קולי, והסיבה היא שאנשים כל הזמן נוגעים בה אחרי שהם נוגעים במזונות טריים לא שטופים. לדברי פרופסור ג'רבה, גם השקיות הרב פעמיות הן מוצר שכדאי ולא לגעת בו.

כמובן שהרשימה הזו לא כוללת את כל מה שמלוכלך ונקרה בדרכם במהלך היום, ואפשר להכניס אליה גם מעקי אוטובוס, מפתחות לאוטו ואפילו ארנקים. אז מה עושים? שוטפים ידיים. במיוחד כשאתם חוזרים הביתה מבחוץ.

שטיפת ידיים יכולה להציל חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully